OGLAS ZA POSAO: 6 koraka u pisanju savršenog oglasa za posao

Tim Edukacija

Ljudski resursi prolaze kroz ozbiljne premene u doba digitalne revolucije. Rađaju se uloge i pozicije koje nikada ranije nisu postojale. Kako gotovo svaka otvorena pozicija mora biti oglašena, oglas za posao mora biti napisan tako da privuče prave kandidate i uštedi vreme regruterima prilikom listanja radnih biografija koje im budu pristigle.

Nekada će sektor ljudskih resursa na raspolaganju imati profesionalca iz marketinga koji će im pomoći u kreiranju oglasa, ali često će, imajući u vidu specifičnost zadatka, ovaj posao morati da obave sami. Ako i sami pišete oglas za posao, pročitajte sledeće savete i saznajte koji su obavezni elementi oglasa za posao.

Počnite od naziva

Danas kompanije imaju običaj da izmišljaju nazive pozicija, što ponekad može biti zbunjujuće za kandidate. Ako je mesto koje je otvoreno zaista nešto potpuno novo, onda je taj postupak opravdan, ali ako nije, može dovesti do konfuzije i otežati proces koji kandidati moraju da prođu da bi uopšte saznali da zapošljavate nekoga njihovog profila.

Zato jasno definišite naziv kako biste došli do idealne osobe.

Opišite kompaniju

Ljudima je važno da znaju za koga će raditi. Zato u kratkim crtama opišite kompaniju, tako što ćete akcenat staviti na kulturu koju kompanija neguje. Imajte u vidu da u oglasima za posao ne prodajete proizvod, već predstavljate sebe kao kvalitetnog poslodavca koji želi da privuče talente i zaposlene koji će biti zadovoljni mestom na kome rade. Zato se posvetite pisanju opisa koji će pokriti sve „bolne tačke” potencijalnih kandidata.

Jasno naznačite odgovornosti

Prvo što će kandidati pogledati u oglasu za posao najčešće su odgovornosti koje će morati da preuzmu na sebe. Zato pokušajte da prikažete njihov radni dan i da najbrojite sve dužnosti koje će imati. Budite što detaljniji, jer će nekada i najmanja sitnica biti odlučujuća kako bi čitalac rešio da li želi postati deo vašeg tima.

Prioritetna zaduženja stavite na sam početak, a sve ono što smatrate manje važnim ostavite za kraj.

Naznačite i kvalifikacije

Za svaku poziciju koju raspišete postoje potrebne kvalifikacije. Iako mnoge kompanije i dalje insistiraju na fakultetskim diplomama, razmislite o tome da li je formalno obrazovanje zaista ključno za određeni posao. Ovo naročito važi za profesionalne profile novijeg datuma za koje do sada još nisu uvedeni programi na univerzitetima.

Budite realni u svojim očekivanjima i navedite samo one kvalifikacije za koje smatrate da su relevantne i da će imati uticaja na obavljanje posla.

Dodajte specifičnosti

Važno je da navedete i tehničke detalje. Primera radi, danas, kada veliki broj firmi posluje hibridno, bitno je da naglasite imate li i opciju rada od kuće. Takođe, ukoliko postoje, dodatno opišite prednosti koje nudite, kao i radno vreme i lokaciju firme.

Možete otići i korak dalje, pa otvoreno napisati i raspon plate koju ste spremni da ponudite za tu konkretnu poziciju, kao i ostale uslove koji vas izdvajaju od drugih kompanija.

Ostavite kontakt-podatke

U zavisnosti od toga gde ćete se oglasiti, neophodno je da svojim kandidatima date mogućnost da sa vama ostvare kontakt. LinkedIn vam nudi mogućnost označavanja osobe koja regrutuje, pa kandidati mogu direktno stupiti u kontakt upravo s njom. Bilo bi dobro da otvorite bar jedan kanal komunikacije koji će vam pomoći da sa potencijalnim budućim zaposlenicima ostvarite dijalog.

Oglas je tek prvi korak. Nakon njega slede razgovori, tehničke provere, test koji će dokazati da li se kandidat uklapa u ostatak tima i kompanijsku kulturu, ali i ceo niz aktivnosti koje slede nakon što se idealni kandidat zapravo zaposli. To su sve zaduženja koja spadaju u opis posla menadžera za ljudske resurse (HR). Ta osoba je oslonac kako za nove zaposlene, tako i za celu kompaniju, pa je važno da bude dobro obučena i da razume potrebe obe strane. Ako možete sebe da zamislite na takvom mestu, upišite HR menadžment i napravite korak koji može oblikovati celu vašu buduću karijeru.

Tim Edukacija