RAT U UKRAJINI, HAOS U FEJSBUKU: Kompanija izmenama kriterijuma šta sme, a šta ne, zbunila zaposlene!

Shutterstock

Njujork tajms izveštava u članku pod naslovom „Kako je rat u Ukrajini uzdrmao Fejsbuk i Instagram“, da je rat u Ukrajini izazvao interna previranja na Fejsbuku (sada poznatom kao Meta) zbog zabune oko vrste sadržaja koji je bio dozvoljen na Fejsbuku i Instagram.

Fejsbuk je navodno suspendovao neke kontrole kvaliteta koje obezbeđuju da postovi korisnika u zemljama poput Rusije i Ukrajine ispunjavaju pravila. Kompanija je privremeno prestala da prati da li njeni radnici tačno sprovode svoje smernice za sadržaj, prema izvorima koji su upoznati sa tim.

Do suspenzije izvršenja je navodno došlo zbog toga što radnici nisu mogli da prate pravila koja se stalno menjaju o tome kakve su objave o ratu u Ukrajini dozvoljene na svim platformama. Otkako je Rusija napala Ukrajinu prošlog meseca, Fejsbuk je navodno izvršio više od pola tuceta revizija politike sadržaja.

Fejsbuk je dozvolio niz postova o sukobu koji bi obično kršili uslove korišćenja platforme, uključujući pozive na smrt ruskog predsednika Vladamira Putina. Ovo je dovelo do interne konfuzije među moderatorima sadržaja. Mark Zakerberg je na kraju odlučio da ne dozvoljavaa pozive na nasilje protiv Putina, iako su korisnici i dalje mogli slobodno da pozivaju na smrt Rusa.

"Meta je i ranije izdržao međunarodne sukobe — uključujući genocid nad muslimanskom manjinom u Mjanmaru prošle decenije i sukobe između Indije i Pakistana — sa različitim stepenom uspeha. Sada najveći sukob na evropskom kontinentu od Drugog svetskog rata postao je lakmus test da li je kompanija naučila da kontroliše svoje platforme tokom velikih globalnih kriza — i za sada se čini da je to još uvek u toku", prenosi .

„Svi sastojci rusko-ukrajinskog sukoba postoje već duže vreme: pozivi na nasilje, dezinformacije, propaganda državnih medija“, rekao je Dejvid Kej, profesor prava na Univerzitetu Kalifornije, Irvine, i bivši specijalni izvestilac Ujedinjenih nacija. „Ono što smatram mistifikujućim je to što nisu imali plan igre da se izbore sa tim.

Dani Lever, portparolka Meta, odbila je da se direktno pozabavi načinom na koji je kompanija postupala sa odlukama o sadržaju i zabrinutostima zaposlenih tokom rata.

Kurir.rs/Breitbart