Šef Fejsbuka Mark Zakerberg izjavio je mrtav ozbiljan da ga njegovi zaposleni u Meti "s ljubavlju" zovu "Oko Sauronovo" jer njegova energija "može da ih spali", uporedivši sebe sa glavnim zlikovcem u serujalu "Gospodar prstenova".
Zakerberg je dao pomalo bizaran intervju blogeru Timu Ferisu gde je govorio koliko mu je teško da bude produktivan na poslu gde ga non-stop bombarduju informacija. Zakerberg (37) je rekao da se često mučio sa produktivnošću i da je morao da se dovede "u situaciju u kojoj je teško ne fokusirati se" na temu koju želi.
"Neki ljudi sa kojima radim u kompaniji – kažu to s ljubavlju – moju pažnju ponekad nazivaju Sauronovim okom", rekao je Zakerberg koji je objasnio da je on neko ko ima beskonalnu količinu energije kada radi na nečemu i da, ako je usmeri na nekog drugog, jednostavno ga spali.
Zakerbergov nadimak od milja nije nimalo laskavc. Oko Sauronovo predstavlja zastrašujuću svemoć i užasan pogled Gospodara tame u Tolkinovom serijalu "Gospodar prstenova".
Nejasno je da li Zakerbergove kolege zaista koriste taj izraz "s ljubavlju" ili on jednostavno ne primećuje sarkazam.
Zakerberg je takođe rekao Ferisu da je svesno pokušavao da "difuzuje svoju energiju" na poslu kako ne bi preopteretio svoj tim zahtevima.
Magnat društvenih medija je dodao da voli improvizovanu razmenu povratnih informacija za razliku od zakazanih sastanaka, jer voli da se koncentriše u trenutku.
Prošle godine, Fejsbuk je rebrendirao svoju matičnu kompaniju i promenio ime u Meta u pokušaju Zakerberga da svog tehnološkog giganta distancira od sve više skandala. Ali, kontroverze su pratile Fekstuk/Metu do 2022. Prošle nedelje, kompanija je priznala da je greška na Fejsbuku dovela do "navale dezinformacija“ i drugog štetnog sadržaja koji se pojavljuivao u korisničkim vestima između oktobra i marta.
Prema internom dokumentu, inženjeri u Zakerbergovoj firmi nisu uspeli da uklone postove sa dezinformacijama skoro šest meseci. Tokom tog perioda, sistemi Fejsbuka takođe nisu uspeli da ograniče golotinju, nasilje i rad ruskih medija koji su blokirani zbog rata u Ukrajini, navodi se u dokumentu.
U martu je takođe otkriveno da je Meta angažovao republikansku konsultantsku firmu da sprovede nacionalnu kampanju za okretanje javnog mnjenja protiv rivalskog TikToka.
Nacionalna kampanja uticaja kompanije Targeted Viktori nastojala je da okrivi TikTok za trendove koji su zapravo nastali na Fejsbuku i da se servis prikaže kao opasnost za decu, navodi se u mejlovima do kojih je došao Vašington post. Napori su uključivali promovisanje sumnjivih priča o opasnostima TikToka, uvodnike i pisma medijskim kućama i angažovanje lokalnih političara i političkih novinara da se pridruže borbi, piše Post.
Targeted Viktori, koju je osnovao bivši zaposleni u predsedničkoj kampanji Mita Romnija 2012, jedan je od najvećih primalaca sredstava republikanske kampanje, sa 237 miliona dolara u 2020.
"Korporativna praksa Targeted Viktorija upravlja dvopartijskim timovima u ime naših klijenata. Javno je poznato da sa Metom sarađujemo nekoliko godina i ponosni smo na posao koji smo uradili", rekao je izvršni direktor firme Zak Mofat.
Nejasno je koliko je Meta platila firmi za njenu kampanju protiv TikToka.
Kurir.rs