Zbog krađe smo prinuđeni da na više mesta od Valjeva do Beograda, gde je predviđena brzina od 100 km/h, uvedemo vožnju od 20 do 30 km/h kako bi se očuvala bezbednost, kažu iz "Infrastrukture železnice Srbije"
Zbog krađe delova kontaktne mreže iznad železničke pruge Beograd-Bar putovanja traju i po nekoliko sati duže. Putnici iz Valjeva ka Beogradu, umesto sat i po vremena, koliko inače traje putovanje, putuju skoro tri sata jer voz na deonicama gde su lopovi "operisali" ide samo 20 na sat! Iz "Infrastrukture železnice Srbije" kažu za Kurir da su zbog toga na barskoj pruzi bili prinuđeni da na više mesta uvedu laganu vožnju kako bi se očuvali funkcionisanje i bezbednost saobraćaja.
Čitateljka Kurira M. Č. (32) ispričala nam je da zbog posla svakodnevno putuje iz Valjeva do Beograda i da joj te krađe predstavljaju ogroman problem.
- Više mi se isplati da svakog dana putujem na posao iz Valjeva do prestonice nego da živim u Beogradu i plaćam stan i račune. Mesečna karta vozom mi izađe oko devet hiljada dinara. Problem u trajanju putovanja se javio pre tri meseca. Zbog krađe delova sa kontaktne mreže voz, umesto sat i po vremena, putuje oko dva sata i 40 minuta, a nekad bude i više - požalila se naša čitateljka i dodala:
- Svakog jutra za Beograd na posao putuje oko dvadesetak ljudi iz Valjeva, konstantno kasnimo na radno mesto, ne znamo kada će voz stići i koliko ćemo vremena izgubiti u putu. Putnici gube strpljenje, krećemo i po sat vremena ranije kako bismo stigli na vreme, i opet kasnimo.
Toliko vremena, kaže ona, gube i u povratku, pa umesto da do Beograda i nazad potroše oko tri sata, oni dnevno izgube oko šest sati!
Iz "Infrastrukture železnice Srbije" su nam potvrdili da imaju problema i naveli da "na deonicama Barajevo-Stepojevac (u dužini od šest kilometara), Vreoci-Lazarevac (dužine od 1,3 kilometra) i Slovac-Valjevo (dužine oko pet i po kilometara) putnički vozovi saobraćaju brzinom od 30 kilometara na sat, dok je između Lazarevca i Lajkovca, u dužini od pet kilometara, brzina ograničena na svega 20 kilometar na sat".
- To znači da na oko 18 kilometara pruge između Beograda i Valjeva putnički vozovi putuju brzinom između 20 i 30 kilometara na sat. Zbog toga putnički vozovi na ovom delu barske pruge, koji je modernizovan pre pet godina i gde je predviđena brzina i do 100 km/h, kasne i do sat vremena. Pored toga, zbog krađe delova kontaktne mreže još na oko 13 kilometara barske pruge od Valjeva do stanice Branešci uvedene su lagane vožnje od 30 km/h - saopštili su iz "Infrastrukture".
- Na meti kradljivaca su delovi kontaktne mreže koji se zovu "čvrste tačke". One su napravljene od nosećeg užeta, koje je od legure bronze, i dužine su od 100 do 130 metara. Služe da obezbede stabilnost jednog zateznog polja kontaktne mreže, koje je dugo oko 1.600 metara. Te čvrste tačke su redovno pod naponom od 25.000 volti. Krađom čvrstih tačaka kontaktne mreže ugrožava se njena stabilnost, što se odražava na redovitost i bezbednost saobraćaja sa elektrovučom. "Infrastruktura železnice Srbije" ove krađe redovno prijavljuje nadležnim organima, ali se one intenzivno nastavljaju.
Od nadležnih državnih organa očekuje se da kradljivci železničkih delova i opreme na barskoj pruzi i širom Srbije budu otkriveni i najstrože kažnjavani, jer se tim krađama ugrožava funkcionisanje, redovitost i bezbednost putničkog i teretnog železničkog saobraćaja.
Cena jedne ukradene čvrste tačke na crnom tržištu premašuje 50.000 dinara, prevashodno zbog materijala od koga se sastoji - navode u "Infrastrukturi".
Kurir.rs/ A. K.
Bonus video: