pažnja

OVO TREBA DA ZNAJU SVI KOJI PLANIRAJU LETOVANJE: Uplaćeni aranžman ne garantuje da ćete otići u odabrani hotel, a caka je u OVOME!

Foto: Profimedia

Čime se sve služe turističke agencije, na svojoj koži i po svom novčaniku osetila je jedna Beograđanka

Ni uplata turističkog aranžmana ne garantuje vam da ćete dobiti smeštaj koji ste rezervisali.

Čitateljka Kurira M. P. požalila se našoj redakciji kako je prošle nedelje uplatila 40 odsto od ukupne cene aranžmana, rezervisala i potpisala ugovor za agencijski aranžman koji je obuhvatao putovanje na Santorini, sa organizovanim avionskim prevozom, smeštajem u unapred određenom hotelu na bazi odabrane usluge, ali... Ispalo je, misli ona, da je prevarena.

Foto: Profimedia
foto: Profimedia

- U petak sam uplatila deo para i rečeno mi je da će mi biti javljeno kada pare legnu na račun. U ponedeljak ujutro me zovu iz agencije. Javljam se misleći da mi javljaju da su pare dospele na račun, međutim, tada dolazi do problema. Iz agencije mi govore da hotel koji sam rezervisala i osigurala potpisanim ugovorom nema raspoloživih jedinica, te mi na mejl šalju "alternativu" koju su dobili od svojih partnera.

Alternativni hotel nije u rangu rezervisanog hotela, a i nalazi se 11 kilometara od mesta na kome se nalazio prvi hotel. Dakle, u potpuno drugom selu, a povrh toga, nema ga na sajtu agencije, te mi situacija postaje sumnjiva - kaže naša čitateljka i dodaje:

Foto: Profimedia
foto: Profimedia

- Odlučila sam da odem lično u poslovnicu, gde sam pitala kako može doći do izmena kada sam potpisala ugovor, i dobila informacije da agencija nakon uplaćenog novca i potpisanog ugovora šalje hotelu upit da li ima raspoloživih jedinica i da je to procedura po kojoj agencija posluje. Postavila sam pitanje: "Dakle, prvo parice, pa tek onda pričamo?", a odgovor je bio u stilu: "Pa... da..." Onako besna sam rekla da želim da mi refundiraju novac i da ne želim da biram hotel koji je daleko lošiji od onog koji sam ja htela. Rekli su mi da ukoliko prođe više od 15 dana od rezervacije, agencija zadržava pet odsto od uplate.

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne organizacije turističkih agencija Juta, kaže da je to uobičajen postupak - da se radi rezervacija i čeka potvrda smeštaja od hotela, jer nisu svi hoteli zakupljeni po sistemu "puno za prazno".

Foto: Shutterstock, Marina Lopičić
foto: Shutterstock, Marina Lopičić

- To bi na našem tržištu i u ovim okolnostima nosilo preveliki rizik za agenciju. Sistem dotične agencije da čeka da joj legnu pare, pa da potvrdi rezervaciju, nije ni uobičajen ni opravdan. Naime, pravi se ugovor bez plaćanja avansa, koji je validan samo ako stigne potvrda za taj smeštaj, nakon toga se daje kratak rok za uplatu dela aranžmana za potvrdu rezervacije - navodi Seničić.

Oprez

- U poslednje vreme se dešava svašta i zbog toga treba biti oprezan. S druge strane, znam iz iskustva da i putnici često prećute bitne stavke samo da bi ostvarili neka svoja prava, a sve to nimalo nije naivno - kaže Aleksandar Seničić.

- Ovo se ponekad dešava i kada isplatite kompletan iznos, usled over bukinga (prodatog kapaciteta koji je veći od mogućnosti smeštaja), za šta nije odgovorna agencija jer hoteli prodaju svoje kapacitete na više strana, pa je moguće da se i to dogodi. Retko, ali se događa, moguće je da se na licu mesta ponudi alternativa ili više kategorije, uz saglasnost putnika. Turista u tom slučaju ima pravo da otkaže ugovor odmah i da zahteva odmah povraćaj novca, u suprotnom, treba da se obrati turističkoj inspekciji.

Kurir.rs/ Aleksandra Kocić