Pojmovnik

REČNIK DIGITALNOG MARKETINGA: 7 novih termina koje morate znati u 2022. godini

Foto: Tim Edukacija

Ova 2022. godina brzo odmiče i čini se da se posledice pandemije i dalje osećaju. To se posebno odražava na način rada, ali i na razvoj tehnologije, koja se i dalje prilagođava novim trendovima. Noviteti podrazumevaju povezivanje ljudi u internet okruženju.

Isto se odnosi i na digitalni marketing. On je uveliko prestigao tradicionalni marketing. Razvija se u sve više pravaca u kojima komunikacija brenda može da napreduje, ali i na sve više kanala koji su dostupni za korišćenje.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Tako se rodio i veliki broj novih termina koji su čak i veteranima marketinga potpuno nepoznati. Zato pročitajte rečnik koji je ispred vas i budite spremni za nove trendove u digitalnom marketingu.

ARPU

Metrički pokazatelj Average Revenue Per User/Unit daje vam pregled prosečnog prihoda koji je određeni korisnik doneo. Računa se tako što se ukupan prihod od svih jedinica sabere, pa se podeli sa njihovim brojem. Taj tip merenja je od ključne važnosti za utvrđivanje uticaja svih vaših napora i aktivnosti u kreiranju profita za kompaniju.

Konverzacijska veštačka inteligencija

Veštačka inteligencija (AI) je odavno postala deo naše svakodnevice. Međutim, ona sada dobija punu snagu kroz praksu preslikavanja ljudskog ponašanja i imitiranja razgovora. Ove mogućnosti će biti posebno korisne brendovima koji koriste podršku za ćaskanje u svojim korisničkim centrima. Tako će uskoro „veštački agenti“ odgovarati na potrebe klijenata i oponašanjem njihovih rečenica i šablona komunikacije pružati odgovore u kratkom roku.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Potvrda korisnika

Marketing se odavno kreće ka kreiranju strategija koje se okreću samo oko korisnika. Međutim, da bi se komunikacija personalizovala, neophodni su tačni podaci o ciljnoj grupi i njihovom ponašanju. Za tu svrhu je neophodno prikupljanje potvrda, odnosno saglasnosti korisnika da se informacije o njima i njihovi lični podaci koriste za potrebe marketinga. Tu će veliku ulogu igrati pisci koji će morati da objasne ljudima zašto je to zapravo dobro.

Onboarding korisnika

Iako ova metodologija postoji odavno, tek nedavno je dobila zvanični termin. Onboarding predstavlja uključivanje novih korisnika u procese koji već dugo postoje. U svetu biznisa to se sprovodi i kada novi zaposleni dođe u firmu, ali u prodaji dobrodošlica i prihvatanje klijenata mora biti na prvom mestu.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Hibridni događaji

Događaji se polako, ali sigurno vraćaju u konferencijske sale, hotele i prostore koji mogu da prime i po nekoliko stotina ljudi. Međutim, i dalje postoje oni koji se ne osećaju sigurno u takvim prostorima, ili jednostavno ne žele da napuštaju udobnost svog doma ili kancelarije. Zato će svi budući događaji morati da prihvate hibridni model, kako bi se prilagodili novonastalim tendencijama na tržištu.

Identity Resolution Marketing

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Iako je reč o konceptu koji je na našem tržištu i dalje potpuno nov, Identity Resolution Marketing se može smatrati višim nivoom personalizacije sadržaja. Reč je o tehnikama pronalaženja jednog konkretnog korisnika i definisanja njegove pozicije u korisničkom putovanju. Ovde je neophodno pokriti sve korake koje korisnik pravi da bi došao do proizvoda, što uključuje i online i offline kanale. Tako će biti moguće doći do jednog konkretnog klijenta u moru drugih.

Mobile Wallet Marketing

Google, Apple, ali i mnogi drugi veliki brendovi počeli su da razvijaju mobilne novčanike koje korisnici koriste kako bi skladištili sve svoje kartice i online transakcije. Kako je reč o tržištu koje raste, očigledno je da će kompanije iza tih „novčanika“ početi da otvaraju različite mogućnosti za brendove kako bi se bolje promovisali.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Naučite kako da se uključite u nove trendove

Većina termina koje ste pročitali neće još neko vreme zaživeti na našem tržištu, i to je dobro, jer vam daje vremena da se pripremite i naučite sve što je neophodno da biste bili uspešni. Zato ne gubite vreme na kratkim kursevima od nekoliko meseci koji vam neće doneti konkretnu dobit. Posvetite se učenju na pravi način i ovladajte svim neophodnim alatima i veštinama tako što ćete uložiti bar godinu dana u svoj rast i razvoj.

Upišite obuku za internet marketing i napravite ključni korak ka svojoj karijeri iz snova.

Tim Edukacija