Ako vam trebaju časovi iz dobrog marketinga, samo pogledajte kako su to odradili Kardašijani i čuveni modni dvojac Dolče i Gabana.
Male su šanse da niste znali da se Kortni Kardašijan udala ovog vikenda u Italiji. Možda vas je vest zaobišla ako niste upalili društvene mreže, tačnije Instagram na kom se ovo venčanje prenosilo putem svih kanala i profila. Upravo je Instagram poslužio kao najbolji marketinški alat koji je iskoristila kuća Dolče & Gabana za prvo sponzorisano venčanje.
Iako su dizajneri izjavili da nisu sponzori već samo domaćini, teško je poverovati da ovo nije biznis ddogovor u kojem je Dolče omogućio odeću, jahte i infrastrukturu, a zauzvrat je cela porodica Kardašijan-Džener izvela modnu reviju arhivskih komada kuće i napravila im marketing koji bi ih koštao deset puta više od samog venčanja. Veoma domišljato, moramo priznati.
Pre nekoliko meseci neko je napisao jako pametan tekst u kom su Balensijagu prozvali sponzorom razvoda između Kanjea Vesta i Kim Kardašijan. Dolče je u ovom slučaju brend za venčanja i ništa u ovome svemu ne bi bilo toliko loše (jer posao je posao) da Dolče & Gabana nisu imali jako burne dve godine prepune skandala i rasističkih ispada, prenosi buro247.hr.
Njima je ovaj dogovor potreban, potrebniji nego Kardašijanima koji spavaju na novcu i imaju pod prstima svakog dizajnera kog nazovu. Pre deset godina bi teško ostvarili ovu saradnju, ali zahvaljujući pametnom brendingu i Kanjeu koji je od Kim napravio modno relevantnu osobu, danas ne postoji modni brend koji bi odbio ovakav dogovor.
Čak je i Stefano Gabana jednom izjavio da su Kardašijani „trashy“ (u bukvalnom prevodu "đubretarke"). Sad je progutao svoje reči i otvorio arhivu (i novčanik) kako bi omogućio da se Instagram venčanje godine dogodi.
Kortni Kardašijan je inače jako vezana za Portofino gde letuje svake godine i odabir lokacije je bio logičan. Cela familija je doputovala u Italiju u petak i u to vreme je počela revija za paparace i sve prisutne. Svaki izlazak na večeru, na sladoled, na kafu je zabeležen od strane stotine fotografa i prilikom svakog izlaska su nosile neke arhivske komade brenda. Ako uzmete u obzir da cela porodica zajedno na društvenim mrežama ima oko 800 miliona pratilaca, lako je izračunati koliki je to doseg za brend i da taj marketing stvarno ne mogu platiti novcem.
Za svoj veliki dan je odabrala jednostavnu korset mini haljinu od satena i dramatični veo koji je nosio celu kombinaciju.
Ostatak porodice se pojavio u klasičnim Dolče komadima. Pritom mislimo na pripijene haljine u kombinaciji čipke, tila i satena iz vremena kada su još bili smatrani najboljim predstavnicima italijanske estetike koja je bila inspirisana Sicilijom i kada ih je Monika Beluči nosila na svakom važnijem događaju. Danas su stvari znatno drugačije.
Dolče & Gabana su imali najveći pad na azijskom tržištu i to zahvaljujući rasističkim komentarima Stefana Gabane. Sumnjamo da će im ovo venčanje pomoći da se situacija značajno popravi u tom delu sveta, ali ovog vikenda su uspeli da usmere Instagram algoritam u svoju korist tako da se i Balensijaga izgubila u silnim postovima o venčanju. U svetu onlajn marketinga to je dobro sprovedena strategija. Videćemo hoće li im se dugoročno isplatiti i zaboravlja li Internet napisane stvari. Aleksander Vang se izvukao iz svoje pećine nakon silnih optužbi za seksualno uznemiravanje. Dolče & Gabana još uvek rade na tome.
(Kurir.rs/ Blic žena)
Bonus video: