Kriza sa gorivom uticala je i na cenu avio-karata. Cena karte se nije menjala kažu tur operateri, ali je taksa na gorivo viša od 15 do 25 odsto. Kapacitet jeftinih karata nije više isti zbog potražnje, tako da su i niskobudžetne kompanije povećale cene.
Najsigurnije je platiti celu kartu sa svim taksama i tada dodatnih troškova neće biti, savetuju agenti za prodaju karata.
Potražnja za kartama je sve veća, a to diktira i njihovu cenu jer avio-prevoznici prate punjenje kabine drugih kompanija pa na osnovu toga formiraju ponekada i dnevne cene. Poskupljenje se uvek pravda povišicom takse za gorivo, a karte mogu poskupeti i do 80 evra.
"Kada znamo da 35 odsto ukupnih troškova ide na gorivo, nemaju druge nego da podignu cene. To se ne odnosi na već kupljene avionske karte, a velika je prednost ako se na vreme kupe", kaže agent za prodaju avio-kartata Igor Vranješević.
Poseban problem su čarteri u okviru aranžmana gde je već bilo nekih pomeranja. Na primer vi uplatite aražman i onda vam na taj aranžman pred sam polazak traže doplatu jer agencije se pravdaju poskupljenjem takse za gorivo.
"Zbog ovog poskupljenja goriva izmenile su ugovore prema agencijama koje rade čarter letove, ugovori su povećali cene, pa je povećanje 30-70 evra po putniku. To se odnosi na sve putnike koji nisu već odleteli. Mogu odustati od aranžmana, a osam procenata povećanja je dozvoljeno. Agencije rade sve po zakonu", kaže Vranješević.
Veliki broj linija iz Beogarda daje i veliki broj kombinacija, ali je savet da se pre kupovine karte do poslednjeg slova pročita ugovor i tačno vidi da li su svi prateći troškovi uračunati, preporučuju agenti.
Sada je najpovoljnije vreme za kupovinu karata jer se ne zna tačno koliko može rasti taksa za gorivo ovoga leta, a samim tim cena karte.
(Kurir.rs/RTS)