NAPIŠITE SAVRŠENO MOTIVACIONO PISMO: Četiri saveta za pisanje motivacionog pisma koje će se izdvojiti iz mnoštva
Gotovo svaki oglas za posao danas zahteva i slanje motivacionog pisma. Ovaj dokument ima za cilj da vam pomogne da se istaknete u moru kandidata.
Svaka pozicija zahteva da joj prilagodite motivaciono pismo, tako da ne možete slati jedno isto na sve adrese. Postoji nekoliko koraka, koje morate slediti i koji će se uvek prilagođavati u zavisnosti od poslodavca kod koga se prijavljujete za posao.
Iako je pisanje motivacionog pisma uvek iznova naporno, ukoliko imate šablon po kome radite, ovaj posao ne mora biti pretežak. Krenite od sledećih koraka.
Prvo istražite
Pre nego što se upustite u pisanje motivacionog pisma, sprovedite detaljno istraživanje kojim ćete pokriti kako činjenice o kompaniji za koju se prijavljujete, tako i detalje o poziciji, a ukoliko je moguće, i informacije o menadžeru za ljudske resurse sa kojim ćete voditi razgovore.
Počnite od pretrage na LinkedInu. Ovde ćete lako ustanoviti ko radi u kompaniji, kakva je korporativna kultura i da li među zaposlenima postoji sklad. Potom istražite sve detalje u vezi sa poslom koji biste obavljali, kako biste imali uputstvo za kreiranje motivacionog pisma i veština koje bi trebalo naglasiti. HR menadžer je podjednako važan, jer je potrebno da razumete sa kim ćete razgovarati.
Pišite o budućnosti
Motivaciono pismo, kao što mu i naziv kaže, jeste priča o motivaciji i o razlozima zbog kojih vidite sebe na određenoj poziciji, kao i o tome kako možete doprineti kolektivu kom biste se pridružili. Zato je neophodno da posvetite prostor i reči potencijalu, a ne prošlosti.
Pokušajte da naslikate viziju kompanije koju imate, ali i da pokažete kako vi lično možete učestvovati u ostvarenju te vizije i pomoći celom timu da raste i napreduje. Pričajte o budućnosti, rezultatima i poduhvatima koje možete zajedno pokrenuti, kao i o uticaju koji sve to može imati na viši cilj i unapređenje celog kolektiva.
Budite snažni na početku
Početak vašeg motivacionog pisma mnogo govori o vama. Ukoliko mlakim uvodom počinjete priču predstavljajući se u formi: „Ja sam ime i prezime, i radim kao pozicija, u kompaniji sa tim tim imenom“, zapravo trošite prostor i razvodnjavate priču.
Počnite snažnim rečima. Neka prva rečenica o vama ostavlja nezaboravan utisak i bude bogata upečatljivim ključnim rečima koje su lako pamtljive i ostaju u umovima čitalaca. Primera radi, možete napisati: „Ja sam ime i moj životni poziv je da uvedem pozitivne promene u svaki tim kome se pridružim.“ Koristeći snažne reči ostavljate utisak samosvesne osobe, koja odiše samopouzdanjem, što je uvek dobro pri prijavljivanju za posao.
Naglasite svoje vrednosti
Jedna od prvih stavki koju će regruteri razmatrati prilikom odlučivanja za kandidata jesu vrednosti koje zastupa. Isticanje najvažnijih vrednosti koje zastupate može se naći i u CV-ju, ali je moguće da u motivacionom pismu stavite akcenat upravo na ovaj aspekt.
Razmislite o tome u šta verujete, koje teze zastupate i za šta smatrate da može učiniti svet boljim. Ako se vaše suštinske vrednosti poklapaju sa vrednostima poslodavca sa kojim razgovarate, to vam može pomoći da se bolje plasirate i da se predstavite kao poželjan saradnik za svaki tim. HR menadžeri posebno obraćaju pažnju na taj segment.
Pisanje motivacionih pisama je samo jedna od veština koja će vam trebati u karijeri. Ako želite da ovladate poslovnim vešinama, poput poslovne komunikacije i strateškog mišljenja, jednodišnja poslovna škola je najbrži način da steknete kvalifikacije i veštine koje se mogu primeniti za svaku karijeru.
Tim Edukacija.