Vučević: Radovi na izgradnji podzemne garaže u centru su morali da počnu pre jeseni

Printscreen/RTV

NOVI SAD - Najveći problem Novog Sada je nedostatak parking mesta, sve više porodica ima nekoliko automobila, nekad nije imalo ni jedan - ovako u emisiji "Grad i mi" gradonačelnik Miloš Vučević odgovara na optužbe pojedinog dela građana, što je centar grada odnedavno pretvoren u gradilište, jer su počeli pripremni radovi na izgradnji podzemne garaže u ulici Modene. U planu je izgradnja još tri garaže.

"Netačno je govoriti da je raskopan ceo centar grada, zatvorena je samo ulica Modene ostale ulice su prohodne i nekorektno je reći da je ceo centar raskopan. Niko na svetu nije našao rešenje da se podzemna garaža spusti bez ovih radova", kaže Vučević.

Na pitanje zašto je baš sada, u toku letnje sezone, započeto sa radovima gradonačelnik odgovara da postoje instalacije komunalnih preduzeća, kao što je na primer Toplana i da pre jeseni ti radovi moraju biti završeni, pre svega zbog grejanja.

"Da smo raskopali u oktobru i novembru, dobar deo građana bi ostao bez grejanja, eto to su razlozi zašto su baš sada započeli radovi na izgradnji podzemne garaže", priča Vučević.

Izgradnjom nove podzemne garaže kompletno će osim novih parking mesta biti rekonstruisana i ulica Modene. U novoj garaži biće više parking mesta i za električne automobile.

Radovi će trajati dve godine. Rokovi su ugovoreni i obavezni i za Grad i za koncesionara. Osim u ulici Modene, nove garaže gradiće se na još tri lokacije - iza Banovine, na Trgu republike i nadzemna garaža u Šafarikovoj ulici.

Ono o čemu ovih dana najviše razmišlja prvi čovek grada svakako su osim radova u ulici Modene i radovi na izgradnji privremenog mosta - za dve do tri nedelje, na mestu gde će se graditi četvrti most ali i kako će situacija u Ukrajini uticati na ostatak sveta. Fokusiran je, kaže, na Novi Sad a kako je rekao, ako jednog dana bude otišao sa mesta gradonačelnika trudiće se da na njegovo mesto dođu bolji od njega!

Vučević je još jednom napomenuo da će četvrti most biti povezan sa Fruškogorskim koridorom, što je ogroman značaj za rasterećenje grada od saobraćajnih gužvi.

Novi Sad je idealan za vožnju bicikla

Da je Novi Sad idealan za korišćenje bicikala, jutros se još jednom uverio gradonačelnik Vučević koji je na posao došao biciklom. Kako je rekao u emisiji "Grad i mi", više od tri miliona utrošeno je na sređivanje biciklističkih staza u Novom Sadu gde je prema nekim podacima 40.000 biciklista u saobraćaja.

Dolaskom na posao biciklom, gradonačelnik je kaže, sagledao grad iz drugog ugla. Najveća zamerka je na previše smeća pored kanti za đubre.

"Nikada niko neće slikati nekoga ko to baca ali će se svi pitati gde su gradske službe, nemoguće je da sve počistimo", rekao je Vučević.

On podseća da kamioni koji dolaze da prazne kontejnere ne mogu da nose stare fotelje i kauče, sanitarije i slično.. Za to je, kaže, potrebno angažovati novo vozilo, a takav otpad bi trebalo da završi na deponiji a ne u prvom stambenom bloku.

Rigoroznije kazne, možda bi bile rešenje za bahatost građana. Stvar separacije otpada je stvar opstanka svih nas pa bi o ovim temama trebalo više učiti decu od najranijeg uzrasta, smatra prvi čovek Grada.

"Da bi Grad bio čist mora da postoji solidarnost", tvrdi Vučević.