U SRBIJI MOTOR MOŽETE DA PAZARITE I ZA 110 EVRA! Neki vrede i kao kuća, NISU ZA SVAČIJI DŽEP! (FOTO)
Ponuda dvotočkaša, ali i njihove cene, u velikom su rasponu u zavisnosti od stanja, performansi i starosti vozila
Letnja sezona tradicionalno je period kada ljubitelji motocikala najviše uživaju u vožnji, a uzevši u obzir saobraćajne gužve, pa i rastuće cene benzina, sve se više vozača automobila odlučuje za kupovinu ekonomičnijih dvotočkaša - em lako prođu kroz gužvu, em manje troše.
Mladen Vučićević, oglasni savetnik za auto-moto nautiku sa portala Sasomange.rs, potvrđuje da je sada povećana potražnja, i to pre svega za polovnim motociklima, ali u sve većem broju i za kvadovima.
Ponuda je raznovrsna baš onako kako su cene šarenolike. Svaki muškarac mašta da vozi motor koji je "prava zver", ali to ipak košta.
Oldtajmer
- Najskuplji ponuđen motor na našem oglasniku je "indijan roudmaster" i košta 35.490 evra, a karakteriše ga to što je čistokrvni američki turing motocikl, koji je spoj tradicionalnog i modernog s bogatim paketom opreme - kaže za Kurir Vučićević i dodaje da ovaj motor ima 1.800 kubika, a star je svega godinu dana i nije registrovan, kako je naveo oglašivač. I dok mnogi o ovakvom motoru mogu samo da maštaju, preostaje im samo da tako skupe motore gledaju, a pazare ipak nešto jeftinije. Raspitali smo se koji je to najjeftiniji motor koji se prodaje putem oglasa.
- Najjeftiniji motor u ponudi na našem sajtu je "tomos a3", koji košta svega 110 evra. Karakteriše ga to da je star 30 godina i da je i dalje u voznom stanju. Čak, prema rečima vlasnika, ovaj motor nekad hoće i sam da krene - otkrio nam je naš sagovornik. Bilo kako bilo, i u ovoj kategoriji postoje proizvodi koji se kupuju najčešće. Stoga je pitanje koje mnoge zanima zapravo to koji se motori najčešće kupuju motori i kog su cenovnog ranga.
- Tip motora koji se najčešće kupuju su ubedljivo skuteri, do 50 kubika, pa manjim udelom turing motocikli, sportski i enduro/kros motori, bilo da su oni novi ili polovni - kaže naš sagovornik i ističe da što se registracije tiče, podjednako se kupuju registrovani i neregistrovani motori i skuteri.
Ekonomičnost
Kako su skuteri s manjom kubikažom među najprodavanijima, svakoga interesuje cena ovog proizvoda. Raspon postoji, znatan je, a po mnogome varira od performansi i stanja samog vozila.
- Cena koju su kupci spremni da odvoje za dobar polovan ili prosečan nov skuter je od 1.000 do 3.000 evra. Ponuda je i te kako raznovrsna u tom cenovnom rangu - kaže Vučićević i detaljno objašnjava prednosti koje ovakvi dvotočkaši imaju u saobraćaju, a zbog čega su i izuzetno popularni.
- Skuteri su prilagođeni za gradsku vožnju jer ih odlikuju energičnost i okretnost. Specifičnost kod skutera u već pomenutoj visini cene jeste što svako sebi može da priušti odličan nov skuter, kao što je na primer "pjađo liberti 50", koji je najpopularniji i najprodavaniji skuter u klasi, a odlikuje ga prepoznatljiv dizajn tog brenda - navodi naš sagovornik.
Ono što je takođe interesantno jeste to što su u poslednje vreme sve traženiji i kvadovi, budući da su i poslovi rentiranja ovih četvorotočkaša sve popularniji, posebno u turističkim mestima s prirodnim lepotama.
Zabavna vozila
Prema rečima Vučićević s portala Sasomange.rs, ako bi se u Srbiji upoređivala prodaja kvadova i skutera, može se reći da je odnos otprilike 1:5.
- Na sve ovo treba dodati da su kvadovi veoma zabavna vozila, budući da vožnja ATV vozilom nikada ne može biti dosadna i monotona. Kvadovi uvek zahtevaju akciju, zbog čega je svaka vožnja neponovljiva avantura za sebe - kaže naš sagovornik i otkriva koje su cene ovih vozila.
- Cene dosta variraju u ovoj kategoriji. Dok je za dečje kvadove dovoljno odvojiti već od 250 evra, za one sa bogatim paketom opreme, koji pruža maksimalni užitak i avanturu u vožnji, potrebno je zavući ruku mnogo dublje u džep i dati i do čak 30.000 evra. Dodatne prednosti kod kvadova su to što su fleksibilni i pristupačni svim terenima, upravljanje predstavlja uspešnu kombinaciju kompaktne veličine i velikog radijusa skretanja, čime se postiže impresivno upravljanje - objašnjava naš sagovornik. On ipak podvlači da kupci i dalje prednost daju skuterima.
- Najviše se kupuju skuteri, zato što nemaju veliku cenu i praktičniji su za gradsku vožnju. Same kvadove će kupiti samo osobe koje žele da osete nalet adrenalina i uživaju u avanturama koji im to omogućavaju - rekao je Vučićević.
Prateća oprema I ma šta vozili, bitno je imati prateću opremu, koja svakako košta, a raspon cena opet je šarenolik.
- Cena dodatne opreme varira od 100 do 400 evra, u zavisnosti od delova i opreme koji su vam potrebni - navodi Vučićević. Osnovni set, odnosno komplet alata, predstavlja neophodnu dodatnu opremu za svaku ATV vožnju. Naravno, najbitnija stavka jeste zaštitna oprema za vozača i zaštitna oprema za kvad. Pre nego što krenu na bilo koji put, motoristi bi trebalo da imaju motorističku odeću, kacige, rukavice, pojas i slično.
Suzana Trajković
Bonus video: