Brendiranje bi trebalo posmatrati kao pojam koji obuhvata mnogo više od marketinga ili prodaje. U pitanju je holistički pristup jeziku koji se može koristiti u razne svrhe. U tom smislu brendiranje je moguće posmatrati kao eksterno i interno. U dva teksta ćemo objasniti u čemu su, prema rečima eksperata s bloga Wix, razlike između ova dva pojma.
U nastavku prvog teksta saznajte šta je eksterno brendiranje i na koji način funkcioniše.
Eksterno brendiranje
Eksterno brendiranje se odnosi na način komunikacije sa javnošću, publikom i klijentima. U pitanju je splet aktivnosti koji većina ljudi identifikuje sa brendiranjem. To su: komunikacija sa javnošću, sa ciljnom grupom i s klijentima.
Komunikacija sa javnošću
Brendovi najčešće sa javnošću komuniciraju kroz kampanje na televiziji, radiju i društvenim medijima. Trajanje elemenata ovih kampanja ne mora biti predugo da bi se prenela poruka, zbog čega firme neretko koriste lako pamtljive slogane i songove u komunikaciji ove vrste. Eksterno brendiranje na ovaj način povećava svest o brendu i njegovu vidljivost.
Komunikacija s ciljnom grupom
Postoji mnogo načina na koje brend može da komunicira sa svojom ciljnom grupom i potencijalnim klijentima. Neki od standardnih vidovAa komunikacije su web stranica, profili na društvenim mrežama, kompanijski blog ili emisija na internetu (potkast). Na koji god način se komuniciralo, vrednosti koje proizlaze iz jezika i priče su slične, jer su vođene zajedničkim ciljem. Taj cilj je stvaranje javne ličnosti koja odaje utisak prijatelja ili osobe vredne poverenja, umesto bezličnog biznisa ili mašine. Primer za dobru komunikaciju sa ciljnom grupom na Tviteru je profil avio-kompanije Delta na ovoj mreži.
Komunikacija sa klijentima
Mušterije se susreću sa istim porukama kao i javnost i potencijalni klijenti. Međutim, oni takođe imaju susret kroz lično iskustvo sa kompanijom, primera radi putem web sajta ili imejla. Pakovanje proizvoda ili interakcija sa korisničkim servisima takođe uključuju brendiranje.
Dobro konstruisana poruka može učvrstiti dobar odnos sa klijentima i na taj način povećati vrednost biznisa. U sledećem tekstu ćemo objasniti koncept internog brendiranja. Ukoliko vas zanima građenje brenda i rad u sektoru korporativnih komunikacija, sertifikovana obuka za profesionalca u marketingu vas za godinu dana može pripremiti za karijeru eksperta za brendiranje. Pod vođstvom iskusnih mentora, u radu usmerenom na realizaciju realnih projekata, ovladaćete svim tehnikama vođenja poslovne komunikacije i pravljenja korporativnog imidža za male i velike brendove.
(Tim Edukacija)