U prethodno objavljenom tekstu obradili smo eksterno brendiranje. Eksterno brendiranje tiče se aktivnosti koje većina ljudi identifikuje sa pojmom brendiranja uopšte. Odnosi se na poruke namenjene široj javnosti, ciljnoj grupi i direktnim klijentima. Ovaj članak posvećen je drugoj vrsti brendiranja koja postoji u svetu korproativnih komunikacija, a to je interno brendiranje, okrenuto ka unutra. U nastavku saznajte zašto je ovaj vid brendiranja podjednako važan.
Šta je interno brendiranje
Interno brendiranje se odnosi na načine na koje brend komunicira sa zainteresovanim činiocima. Takozvani „stejkholeri" su široka grupa koju čine investitori, partneri, sve do zaposlenih. Kao osnovno sredstvo, jezik koji se koristi u komunikaciji sa stejkholderima oblikuje kompanijsku kulturu. Pored toga, interno brendiranje uči zaposlene da efektno komuniciraju, kako interno, tako i eksterno.
Zašto je važno interno brendiranje
Iako većina neupućenih u ovu oblast smatra da je eksterno brendiranje jedino pravo brendiranje, interno brendiranje je podjednako važno i to iz nekoliko razloga, o kojima ćemo govoriti u nastavku teksta.
Jasnoća brenda
Da li ste ikada pitali prijatelje čime se njihova firma bavi, a da oni nisu bili u stanju da vam jasno odgovore? Razlog je to što kompanijsko brendiranje nije jasno ili konzistentno. Ako zaposleni nisu u stanju da sa lakoćom daju odgovor na pitanje šta rade, možete se kladiti da ljudi van kompanije neće imati predstavu o delatnosti i načinu rada kompanije.
Kompanijska kultura
Efektno interno brendiranje pospešuje kompanijsku kulturu. Kada brend artikuliše svoju misiju, viziju i vrednosti, zaposleni će se osećati mnogo više uključenim u procese, jer će razumeti svrhu iza svega što rade. To će kao rezultat doneti veću produktivnost i snažnije preuzimanje odgovornosti. Efektno interno brendiranje u ovom smislu uključuje i definisanu poruku brenda koja zaposlenima daje osećanje pripadnosti.
Eksterne interakcije
Kada zaposleni u jednoj kompaniji nedvosmisleno razumeju poruku brenda i kada je ona deo njihovog života, njihove interakcije sa trećim licima će odražavati poruku i ličnost brenda.
Značaj internog brendiranja je mnogo veći nego što se to može učiniti na prvi pogled. Interno brendiranje je bitno koliko i eksterno. Ukoliko želite da postanete ekspert za poslovnu komunikaciju u oba smera, morate zaobići kratke kurseve i posvetiti se sticanju profesionalnih znanja na programu koji traje barem jednu godinu. Sertifikovana dvanaestomesečna obuka za eksperta u marketingu jeste najbolji način da naučite brendiranje radeći na realizaciji realnih projekata pod vođstvom iskusnih profesionalaca.
(Promo - tekst)