Do posla preko ličnog brenda

POVEĆAJTE ŠANSE ZA NOVI POSAO: Evo kako da unapredite lični brend na LinkedInu

Foto: Tim Edukacija

Borba za talente se odvija svuda oko nas. To dobro osećaju oni koji su u potrazi za poslom, jer postaje sve teže izdvojiti se među hiljadama drugih kandidata koji su se prijavili za istu poziciju.

Jedna navika može da vam pomogne da povećate svoje šanse, a to je redovno održavanje profila na LinkedInu i strateško građenje ličnog brenda na istoj mreži, koja je zapravo poslovni centar digitalnih medija. Bilo da su na pozicijama u najvišem menadžmentu ili su tek svršeni studenti koji su u potrazi za prvom šansom, na LinkedInu ćete pronaći profesionalce iz raznih oblasti. Prepoznajte svoju nišu i počnite da gradite brend koristeći sledeće savete.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Počnite od osnova

Pre nego što počnete da gradite brend, postarajte se da je vaš profil dovoljno uređen da se može jednostavno podeliti.

Za početak krenite od URL adrese. Kada napravite profil na LinkedInu, on će automatski dobiti URL adresu koja će uz vaše ime sadržati nasumična slova. Izmenite je kroz podešavanja tako da izgleda profesionalnije. Pokušajte da iskoristite samo svoje ime i prezime, a ako je fraza već zauzeta, možete dodati i svoju poziciju ili nešto slično što će vas bliže definisati i pomoći vašim budućim saradnicima da vas pronađu.

Takođe, izaberite odgovarajuću profilnu fotografiju kako bi ljudi mogli lakše da povežu lik sa funkcijom i iskustvom koje imate iza sebe. Ideja je da slika koju postavite oslikava vašu ličnost. Ako ste po prirodi veseli, budite slobodni da ostavite fotografiju na kojoj se smejete.

Na kraju, pre nego što počnete da kreirate sadržaj, pretresite svoj profil i dopunite preostale važne sadržaje. Razmislite o kratkom opisu koji će ljudi čitati kada posete vaš profil, ali i o iskustvu koje je tamo prikazano. Takođe, opišite svoja zaduženja na svakoj poziciji koja je izlistana na vašem profilu. Ukoliko koristite kvalitetne ključne reči, to će optimizovati sadržaj za pretraživače, a i potencijalnim poslodavcima pomoći da razumeju koje su vaše jače strane.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Neka vaš profil bude javan

Iako na društvenim mrežama generalno težimo da zadržimo svoju privatnost i da sačuvamo podatke od očiju nepoznatih ljudi, na LinkedInu se primenjuje nešto drugačija filozofija. Tu je prihvatljivo da što veći broj profesionalaca može da dođe do vašeg profila kako bi stekao uvid u vaše veštine. Zato držite svoj profil otključan, jer je to jedini način da članovi sa kojima već niste umreženi vide vaše reference.

Ažurirajte sadržaj u zavisnosti od potreba

Šanse da ćete drastično promeniti set veština između dve pozicije nisu velike, ali je uprkos tome važno da u zavisnosti od posla za koji konkurišete, a sve u skladu sa potrebama koje su istaknute na oglasu, ažurirate opis svog iskustva kako biste se uklopili u traženi profil. To znači da ćete upotrebiti nešto drugačije reči da opišete poziciju koja je već bila izlistana. Ovakve male promene će pomoći regruterima da vas prepoznaju među kandidatima sa kojima žele da sarađuju.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Počnite da kreirate

Najteži zadatak sledi na kraju, a to je kreiranje sadržaja. Krenite od kratkih objava kojima ćete podržati treću osobu ili podeliti objavu koja vam se dopada. Zatim počnite da razmišljate o sadržajima koji će drugima doneti vrednost, a koji mogu biti vaši autorski. Neka to budu saveti koje ćete podeliti ili preporuke koje pišete na osnovu svog iskustva. Finalni korak je pisanje dužih tekstova koji zahtevaju i dobre kopirajterske veštine, ali i ozbiljnije iskustvo.

Pre svega toga potreban vam je plan kog ćete se držati i koji ćete slediti prilikom kreiranja bilo kakvih objava koje imaju za cilj da promovišu vašu reputaciju na LinkedInu.

Kada dovedete u red svoje prisustvo na poslovnoj mreži, budite sigurni da ćete početi da se pojavljujete na profilima regrutera koji rade u vašoj industriji. Posao HR menadžera je posebno zanimljiv, jer oni analiziraju LinkedIn u potrazi za talentima. Ukoliko mislite da umete da prepoznate talenat, sada je dobar trenutak da počnete da gradite karijeru u ljudskim resursima, budući da su regruteri na visokoj ceni i uvek se traži još stručnjaka koji bi dovodili nove talente. Zato upišite menadžment u ljudskim resursima i donesite pravu odluku za svoju karijeru.

Tim Edukacija