Društvo

VELIKE PROMENE U TEHNOMANIJI: Menjamo se, jer to očekuju naši kupci

Foto: Promo

Tržište maloprodaje doživljava najveće promene u svojoj istoriji, povezujući potrošače i trgovce na načine koji su krajem XX veka bili nezamislivi. Razvoj novih tehnologija nesumnjivo je promenio iskustva potrošača u kupovini i postavio nove standarde – brzo, lako i jednostavno. S druge strane, trgovci koji žele da zadrže prednost na maloprodajnom tržištu moraju biti spremni da se prilagođavaju promenama i trendovima.

KUPCI IMAJU RAZLIČITE POTREBE

Lovro Vučković, direktor prodaje u „Tehnomaniji“, u razgovoru za Kurir, kaže da je uz odgovarajuću tehnologiju i stručnost moguće zadržati lidersku poziciju uprkos brzorastućim promenama koje doživljava ritejl industrija.

- „Tehnomanija“ ima 120 radnji i 1.000 zaposlenih samo u maloprodajnoj mreži. Kako bismo adekvatno odgovorili na očekivanja kupaca koja se neprekidno povećavaju ušli smo u veliki investicioni ciklus. Trenutno smo, s jedne strane u procesu digitalne transformacije, a sa druge strane usmereni smo na edukaciju zaposlenih i standardizaciju naših radnji. Radnje preuređujemo kako bi bile preglednije i kako bi ljudi u njima mogli lako da se snađu i nađu šta im je potrebno.

Razvili smo tri formata radnji: home – u kojima je najzastupljenija kućna tehnika, urban gde je prvenstveno fokus na malim kućnim aparatim i IT i urban experience, u kojima će potrošači moći da isprobaju sve uređaje u samoj radnji – objašnjava Vučković i dodaje da su kupci različiti i da imaju različite potrebe, pa samim tim i radnje moraju biti sa različitim asortimanom.

Foto: Promo
foto: Promo

KORISTIMO NAJBOLJA SVETSKA REŠENJA

Ipak, kako naglašava Vučković, fokus ritejlera XXI veka bez ikakve dileme mora biti na korišćenju digitalnih alata i tehnologije kako u maloprodaji, tako i prilikom online kupovine.

- Platforme za koje smo se u „Tehnomaniji“ opredelili su najbolja svetska rešenja – SAP i Salesforce. Mislim da smo trenutno jedini u Srbiji koji su implementirali oba rešenja istovremeno. U centru strategije našeg poslovanja je kupac, bez obzira na to gde on kupuje u radnji ili online. Zato smo investirali u alate koji nam omogućavaju da bolje razumemo kupca i njegove potrebe, pa samim tim i unapredimo njegovo korisničko iskustvo – ističe naš sagovornik.

KAKO KUPITI OSMEH

Nevena Petrović, HR biznis partner za maloprodaju u „Tehnomaniji“, kaže da se uporedo sa digitalnom transformacijom i promenama u izgledu radnji, radi i na unapređenju same usluge.

- Kažu da je najbolja investicija, investicija u znanje zaposlenih. I mi smo, kao vodeći ritejler u prodaji kućnih aparata i elektronskih uređaja, koji uvodi sve veći broj novih kategorija, pokrenuli naš trening centar kroz koji će proći će svi naši zaposleni u maloprodaji. Edukacijom zaposlenih smo se bavili oduvek, ali sada je to dobilo jednu drugačiju formu. U saradnji sa najboljim stručnjacima, osmislili smo trening „Kako kupiti osmeh“. Verujemo da su osmeh i dobar osećaj ono najvažnije što treba da ponudimo našim kupcima. Zadovoljan kupac je naš ultImativni vodič u poslovanju i zato je zadatak prodavaca u „Tehnomaniji“ da pomogne kupcu da donese najbolju odluku za sebe, a ne da proda nešto po svaku cenu – objašnjava Nevena.

Foto: Promo
foto: Promo

SAVETNICI ZA KUPOVINU

Kako bi išla u korak sa potrebama i zahtevima kupaca „Tehnomanija“ nudi i stručnu pomoć prilikom kupovine laptop, desktop računara i IT opreme i Bosch kućnih aparata.

- Za sada IT specijaliste – zaposlene koji su stručni da pomognu potrošačima da izaberu pravi računar za svoje potrebe imamo u - Beo shopping centru, TC Stadion, Tehnomaniji DIPO - preko puta Delta Citija, TC Zmaj i TC Promenada u Novom Sadu. Plan je da u narednom periodu IT specijaliste imamo u još nekoliko radnji. U specijalizovanoj radnji Bosch Concept Store, potrošače, pored uređaja za kompletno domaćinstvo, očekuju i savetnici za kupovinu – ističe Nevena i objašnjava da ovakvim pristupom kupcu „Tehnomanija“ nudi novo iskustvo kupovine, jer nema više potrebe da se satima istražuju mnogobrojne ponude na internetu.

Foto: Promo
foto: Promo

Promo