TV2 Grupa, najveća norveška komercijalna medijska kompanija, prvu polovinu godine zaključila je sa boljim rezultatima i u Mađarskoj i u Sloveniji. Kompanija je takođe dospela na naslovne strane u regionu tražeći nove mogućnosti ulaganja. U Hrvatskoj Grupa je bila među ponuđačima za RTL Hrvatska, dok je trenutno u trci za nacionalnu frekvenciju u Srbiji.
U ekskluzivnom intervjuu generalni direktor Pavel Stančev govori o uspehu TV2 grupe na domaćim tržištima i ambiciji da svoju stručnost izvozi i na druga tržišta u regionu, poput Srbije, gde postoji veliki potencijal za rast.
Pavle, još jedna TV sezona se završila. Šta su bili neki od najvažnijih događaja za TV2 tokom tog perioda?
- Nastupili smo snažno u prvoj polovini godine, i po publici i po prihodu. Povećali smo prednost u odnosu na našeg glavnog konkurenta, RTL Mađarska. TV2 Grupa zauzela je prvo mesto u ukupnoj rang-listi kanala i u udarnom terminu po ukupnoj populaciji. Vodeći kanal u portfelju TV2 postao je tržišni lider u sve tri glavne ciljne grupe u smislu prosečnog celodnevnog udela publike. Uspešno smo pokrenuli našu B2B OTT uslugu TV2Play Premium i završili nove ugovore o distribuciji sa Vodafone-om i Digi-jem. U Sloveniji je Planet TV grupa povećala gledanost za impresivnih 24 odsto dok su svi naši konkurenti izgubili šer. Naši favoriti bili su "Tvoje lice zvuči poznato" i "Točak sreće" u Mađarskoj, a u Sloveniji "Venčanje na prvi pogled". Takođe bih pomenuo Tények Plusz, naš dnevni tabloidni magazin na TV2 koji je napravio impresivan preokret i zauzeo dobro mesto, kao i predstavljanje UEFA nacionalnih timova na našim Spiler kanalima čiji je rejting premašio naša očekivanja.
Možemo li sada reći da je kriza izazvana pandemijom prevaziđena?
Prve znake oporavka videli smo već 2021. godine, sada je inflacija donela neke nove izazove, ali sam optimista da će se godina dobro završiti što se Mađarske tiče.
Brojni kanali u Mađarskoj suočeni su sa finansijskim poteškoćama. Čemu to pripisujete i da li je TV2 Grupa u tom pogledu stabilna?
Uvek sam govorio da dnevno merenje auditorijuma 85 kanala u Mađarskoj nema smisla, kada ih u Francuskoj ili Češkoj ima oko 30, što proizvodi mnogo manje GRP-a. Tržište treba da se konsoliduje da bi se vratilo na normalne cene GRP-a i da bi lokalni kanali mogli da ulažu u sadržaj koji je ključan za takmičenje u eri svetske euforije striminga. Očekujem ovu konsolidaciju i TV2 Grupa je dobro pripremljena da preuzme vodeću ulogu u njoj. U poslednje tri godine uspešno konrtrolišemo troškove, povećali smo i diverzifikovali svoje prihode, tako da smo danas u dobroj formi da se suočimo sa svim izazovima.
Da li ćete nastaviti da povećavate ulaganja u sadržaj?
Sigurno i dobro upravljanje našim troškovima produkcije i nabavke omogućava TV2 da investira u lokalnu produkciju i originalni sadržaj i za naše tematske kanale i TV2Play. Posvetićemo više ulaganja za mađarsku produkciju u kanale kao što su SuperTV2, TV2 Séf i TV2 Comedy, na primer.
Kada govorimo o investicijama, pređimo na vaše međunarodne operacije. Da li ste zadovoljni rezultatima u Sloveniji? Koji su vaši planovi?
Kao što sam rekao, Planet TV pravi spektakularan preokret sa publikom koja nas polako vraća na onaj nivo koji smo imali i 2017. godine. TV planet je sada drugi komercijalni igrač i, često na drugom mestu u ukupnom rangiranju. Sinergije sa Mađarskom funkcionišu savršeno. Spremamo se za nastavak rijalitija Exatlon ove jeseni i više od 400 Slovenaca se prijavilo na kasting. Doneli smo dobre odluke, i u Sloveniju smo došli da ostanemo. TV2 Media Group nije u vlasništvu investicionog ili VC fonda, mi smo dugoročni investitor i kreator brenda. Ključno pitanje je koliko dugo će oglašivači prihvatiti da blokiraju 80 odsto svojih TV marketinških budžeta sa jednim igračem. Ova situacija neće dugo trajati.
Da li i dalje planirate da preuzmete TSMediju ako je Telekom ponovo stavi na prodaju?
- Istorijski gledano, bilo je mnogo sinergije između siol.net i Planet TV. Nekada su bili deo iste kompanije. Ali u TSMedia ima mnogo drugih sredstava, koja su daleko od našeg fokusa. Dakle, ne vidim veliku privlačnost u kupovini, pogotovo što smo pokrenuli sopstvenu AVOD uslugu, Planeteka, koja stalno raste, prateći uspešan model tv2play.hu.
Krećući se dalje na istok, nedavno je vaš predsednik odbora Vasili, otkrio da ste zainteresovani za preuzimanje RTL Hrvatska. Možete li nam otkriti još detalja o ovome? Da li ste se osećali kao da ste u nepovoljnom položaju zbog činjenice da ste RTL-ov konkurent u Mađarskoj?
- Gledamo svaku priliku za investiranje u našem regionu. Mi smo među poslednjima koji čvrsto veruju u budućnost linearne televizije u Evropi. Takođe imam poseban sentiment prema RTL Hrvatska kao osnivaču. Još 2003. godine inicirao sam stvaranje konzorcijuma između RTL Grupe i nekih od najjačih hrvatskih preduzeća, poput Atlantik grupe ili Agrokora. Konzorcijum je osvojio prvu privatnu nacionalnu frekvenciju u teškoj konkurenciji sa šest drugih kandidata. RTL Grupa je profesionalna kompanija i proces je vođen savršeno, činjenica da se takmičimo u Mađarskoj nije igrala nikakvu ulogu. Samo na kraju nismo bili ubeđeni da je ovo za nas pravo mesto i vreme za ulaganje.
Da li je Hrvatska još tržište u koje biste želeli da ulažete
- Radije se fokusiramo na tržišta i mogućnosti sa visokim potencijalom rasta. Početnici bi mogli da ponude bolje perspektive za razliku od preduzeća koja rade duže, a koja nikada nisu ostvarila solidan profit. Naša glavna priča je za sada Planet TV i radije se fokusiramo na nju, pogotovo što su prvi rezultati već tu.
Srbija je takođe tržište koje vam je na radaru. Štaviše, trenutno se takmičite za nacionalnu frenkvenciju sa 14 drugih kandidata. Po vašem mišljenju, kakve su vam šanse u velikoj konkurenciji?
- Naše šanse zavise od mišljenja srpskog medijskog regulatornog tela koji poštujemo. Da, Srbija je na našoj kratkoj listi tržišta na koja volimo da ulazimo.
Zašto Srbiju smatrate atraktivnim tržištem?
- Pošto sam bio regionalni generalni direktor Antenna grupe 2013-2014, poznajem Srbiju i imam mnogo prijatelja. Čvrsto verujem da je zemlja na pravom putu za ekonomski rast i prosperitet, divim se njenom duhu nezavisnosti. Sa tog aspekta, vidim mnogo veći potencijal u Srbiji nego u mnogim drugim zemljama u regionu.
Čuli smo da je zaista uzbuđenje na tržištu zbog činjenice da strana kompanija želi da uđe u Srbiju. Šta je razlog tome, po vašem mišljenju?
- To je normalno. Od kada je Antenna grupa napustila Srbiju 2018. godine, na tržištu nema nijednog evropskog emitera. Zato verujem da možemo doprineti poboljšanju trenutne ponude i pomoći industriji da poveća kvalitet proizvodnje, prateći najviše međunarodne standarde. Posle razgovora sa mnogim srpskim tržišnim akterima i posmatračima, došli smo do zaključka da je takva alternativa potrebna i spremni smo da i finansijski doprinesemo tom ambicioznom projektu. Ali, kao što sam rekao, na kraju će zavisiti od srpskog regulatornog tela da odluči.
Da li takođe želite da se proširite na druga tržišta? Da li TV2 želi da postane glavni regionalni igrač kroz poslove spajanja i preuzimanja?
- Ove godine TV2 obeležava 25. rođendan. 25 godina je zrelo doba, naučili smo i sa ponosom možemo reći da smo među najprofesionalnijim televizijskim kućama u Evropi. I da, verujemo u ovaj region i želimo da podelimo svoje znanje i uspeh. Takođe verujemo da bolje razumemo ljude sa kojima imamo zajedničku prošlost, za razliku od investitora koji dolaze iz daleka.
(Kurir.rs/www.ceetv.net)