PRODAJTE IDEJU ZA MANJE OD JEDNOG MINUTA: Evo kako da usavršite svoj prodajni „pič“

Tim Edukacija

Engleska reč „pič" odomaćila se u srpskom jeziku. Reč je o brzoj prodaji ideje, a najpoznatiji oblik je takozvani pič u liftu (elevator pitch), takođe poznat pod nazivom govor u liftu (elevator speech). U ovom formatu, koji ne bi smeo da traje duže od pola minuta, u zamišljenoj situaciji, investitoru koji se sa vama našao u liftu prodajete svoju ideju za biznis tokom vožnje.

Usavršavanje ove vrste kratke prezentacije može biti korisno za sve situacije u kojima je potrebno da se predstavite a za to imate malo vremena. To mogu biti razgovori za posao ili događaji za umrežavanje. U nastavku saznajte šta su proverene prakse u pravljenju dobrog piča.

1. Jasno iskažite svoje ciljeve

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija

Razmišljajte o pravom cilju vašeg piča. Pre svega morate jasno izraziti ko ste i šta radite. S druge strane, u idealnoj situaciji bi trebalo da vaš sagovornik ode sa idejom šta želite od njih.

Ako ste vlasnik kompanije, prođite kroz svoju izjavu o misiji i potražite prave reči za deljenje vaše vizije i vrednosti. Zapitajte se zašto radite ono što radite i šta želite time da postignete.

2. Ugrabite pažnju sagovornika

Otpočinjanje govora mora biti korak kojim ćete svoj nastup učiniti dopadljivim. Razmislite o pitanju, sočnom detalju ili duhovitoj priči, kojima možete započeti govor. Lični element koji ćete dati govoru može susret s nepoznatom osobom pretvoriti u početak dugotrajnog partnerstva.

Dobro osmišljen podsticaj za prodajnu ideju može izazvati zainteresovanost vašeg sagovornika tako da se i pažnja ostalih prisutnih, ukoliko vas je više, usredsredi na vas.


3. Vaš način rada u odnosu na ostale

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija

U kratkom govoru morate da naglasite vrednost koju kreirate. Zato morate pripremiti izjavu koja opisuje na koji se način vaš proizvod ili usluga koju nudite razlikuje od konkurencije. Usredsredite se na detalje koji će onima koji vas ne poznaju objasniti prednosti saradnje sa vama i na koji način je vaše rešenje superiorno.

Ova izjava bi trebalo da bude jasna, koncizna, iskrena i prilagođena konkretnom sagovorniku. Da biste je formulisali kako treba, istražite tržište i iskoristite saznanja do kojih ste došli. Saznajte šta konkurencija nema a vi imate i doći ćete do vrednosti na koju se treba fokusirati.

4. Vežbajte

Kada ste jednom stavili sadržaj svog kratkog prodajnog govora na papir, vreme je da ga usavršite. Vežbajte sa štopericom. Težite ka tome da vaš prodajni govor ne traje duže od jednog minuta. Idealno bi bilo da ga spakujete u 30 sekundi. Kada osećate da ste spremni, tražite od prijatelja da vas saslušaju i daju vam povratnu informaciju. Ako nemate pouzdanog sagovornika, snimite svoj govor telefonom i preslušavajte ga da pronađete greške. Pažljivo osluškujte da prepoznate gde se koristite poštapalicama i pokušajte da radite na konciznosti sadržaja i samopouzdanju pri izvođenju.

Uz dovoljno prakse, vaš kratki govor će zvučati prirodno i ubedljivo. Ne plašite se publike i pokušajte da pokažete iskrenu strast za ono čime se bavite, što će kod drugih probuditi empatiju i učiniti da se lakše povežu sa vama.

Prodaja je jedna od veština koje su korisne u svakoj karijeri. Čak iako niste prodavac, svakodnevno ćete prodavati svoje ideje, stavove i rešenja. Zato je jednogodišna obuka za agenta prodaje dobar izbor za sve poslovne ljude.

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija


Tim Edukacija