BERLIN - Na fotografijama je sedma generacija "golfa", predstavljena juče u Berlinu. Zovu ga "kralj kompakt klase", zato je pojava novog modela znak za paljenje crvenih lampica na automobilskoj planeti, naročito u Srbiji.
"Sedmica", kao što se i očekivalo, nema revolucionarne linije, ali to je stari recept iz Volzburga. On neće blesnuti odmah, ali neće mi se ni desiti fenomen "fast fešn". Zato lice "golfa VII" neće imati bore ni 2022. godine. Znamo to iz iskustva sa prethodnim generacijama.
Novi model ima oštrije crte i sada izgleda kao uvećani "VW polo", koji je bio lepši od "golfa 6". To se vidi po svetlosnim grupama i "mišićima" na bokovima. "Sedmica" je produžena čak 56 mm, šira je za 13 mm, ali je niža 28 mm. Auto je dugačak 4.255 mm, širok 1.799 mm i visok 1.452 mm. Međuosovinsko rastojanje produženo je na 2.637 mm. Prtljažnik je povećan za 30 litara, ukupno 380 litara. "Golf VII" leži na potpuno novoj platformi MQB (Modularer Querbaukasten), koju deli sa "audijem A3" i "seat leonom".
Kao i "šestica" novi model oduševljava sjajnom kabinom, koja je bez premca u klasi. Sivo osvetljenje sa plavim i crvenim nijansama gradi vrhunsku eleganciju i donosi ambijent poput više klase. "Folksvagen" navodi da će u osnovnom "trendlajn" paketu biti klima uređaj i elektropodizači prozora. Srednji paket "komfortlajn" ima novi multimedijalni sistem sa tač-skrin ekranom, kožni upravljač, parking senzore, alu-felne od 16 inča...
Premijera je zakazana za Salon automobila u Parizu u septembru, dok prodaja treba da počne u novembru 2012. Početna cena u Nemačkoj 16.975 evra.
Koči sam u slučaju sudara
Najnapredniji sistem "golfa 7" odnosi se na bezbednost. Standardno se isporučuje sa sistemom automatskog kočenja nakon sudara. Naime, posle udarca auto automatski koči, čime se sprečava dalje udaranje u prepreke.