Gotovo svaki brend koji drži do reputacije danas ima svoj kanal na nekoj od društvenih mreža. Milijarde ljudi su svakodnevno aktivne na platformama koje ih spajaju sa prijateljima, ali i s proizvodima.
Zato ćete pronaći veliki broj saveta na temu vašeg ponašanja na mrežama, aktivnosti i pristupa strategiji koju ćete napraviti. Uprkos njihovoj ispravnosti, neke greške možete prevideti jer ste previše fokusirani na krajnji rezultat.
Zbog toga pročitajte u nastavku koje greške ne smete priuštiti sebi ni svom brendu ove godine na društvenim mrežama.
Ignorisanje noviteta
Uskočiti u novi brzi voz promena koje donose društvene mreže nije jednostavno. Kada je reč o tehničkim izmenama, novim formatima i opcijama koje nam nisu bliske, stvar postaje teža. Međutim, ignorisanje trendova može samo da donese loše rezultate.
Zato je neophodno što pre ovladati novim mogućnostima, jer će svaka platforma za oglašavanje prednost uvek dati upravo takvim sadržajima.
Ignorisanje opcija uživo
Nakon što je Instagram ponudio mogućnost kreiranja live-stream video-sadržaja, za njim su to uradile i druge mreže, uključujući čak i LinkedIn. Algoritmi favorizuju prenose uživo, zbog hitnosti informacija koje se nude. Zato iskoristite svaku priliku da uključite svoje gledaoce direktno u program.
Objavljivanje video-snimka sa logotipom druge mreže
Nakon što je TikTok doživeo neočekivanu ekspanziju, Instagram je brzo kreirao odgovor na to u vidu opcije Reels. Ljudi su najpre prihvatili taj trend tako što su reciklirali sadržaje koje su već kreirali na prvoj mreži i delili ih u okviru druge. Ta praksa je funkcionisala neko vreme, ali od kada Fejsbukova omiljena aplikacija za vizuelne sadržaje nudi toliko opcija za uređivanje video-formata, priča se da će početi da se uvode sankcije za materijale koji imaju logo TikToka ili bilo koje druge platforme.
Loš kvalitet sadržaja
Živimo i radimo u vremenu kada je vizuelni utisak izuzetno važan, a gotovo svaka sprava koju koristimo za preglede sadržaja ima opciju reprodukcije na visokom nivou. Zato se i smatra velikom greškom ukoliko brend objavi fotografiju ili video-snimak lošeg kvaliteta, jer danas čak i telefoni nude snimanje u visokoj rezoluciji.
Propust u opisu profila
Opis profila je izuzetno važan za ciljnu grupu. To je prvi dodir koji imaju sa brendom i tu će izvući prvu informaciju i formirati prvi utisak. Neophodno je da uložite vreme i trud u kreiranje kvalitetnog opisa koji će na najbolji način predstaviti vaš brend i koji će ponuditi dovoljno podataka za formiranje jasne slike o vama.
Lični profil umesto poslovnog
Jedna od najčešćih grešaka koju prave mladi preduzetnici ili pojedinci koji žele da se bave internet biznisom jeste kreiranje stranice na Instagramu, odnosno profila na lično ime. Ukoliko ostavite svoj nalog u tom obliku, gubite privilegije oglašavanja, praćenja analitike i mnogih drugih opcija koje kao fizičko lice nemate. Zato ne zaboravite da promenite namenu svog profila i dodelite mu privilegije koje imaju poslovni profili.
Kupovina pratilaca
Plaćanje različitim servisima za povećanje broja pratilaca je loše na mnogo nivoa. Ako izuzmemo etičku dimenziju i činjenicu da vas ti ljudi ne prate jer veruju u vas i vaš brend, važno je naglasiti da je politika društvenih mreža strogo protiv toga, pa vaša stranica može vrlo lako biti suspendovana. Zato predlažemo da se ne bavite takvim načinom prikupljanja ljudi.
Naučite kako da izbegnete greške
Postoji još mnogo zamki u koje možete upasti ukoliko nemate dovoljno znanja o marketingu. A da bi to znanje bilo stabilno i sveobuhvatno, nemojte gubiti vreme na kratkim kursevima od po nekoliko meseci. Reč je o ozbiljnom poduhvatu koji će zahtevati od vas kontinuirani rad sa mentorima sa ozbiljnim iskustvom, kako biste ovladali svim tehnikama i veštinama potrebnim za uspešnu karijeru. Uložite bar jednu godinu u to da biste videli rezultate koje želite.
Upišite obuku za internet marketing i napravite korak ka poslu kakav ste oduvek želeli da radite.
(Tim Edukacija)