DO MORA TEK ZA 12 DO 15 SATI! Uprkos novom auto-putu, vožnja do Crnogorskog primorja i dalje mukotrpna: Semafori jedan od problema

Kurir

Iz Beograda ili Niša do mora u Crnoj Gori putuje se od 12 do 15 sati jer su radovi na većem delu puta, dok se nova deonica Smokovac-Mateševo pređe i za 20 minuta

I pored otvaranja novog auto-puta na relaciji Smokovac kod Podgorice - Mateševo u blizini Kolašina, put iz Beograda ili Niša kroz Crnu Goru i dalje je mukotrpan za putnike jer se putuje oko 15, odnosno 12,5 sati, zavisno od gužve kada se s kopna ulazi iz Podgorice na primorje.

Kurir 
foto: Kurir

Reporter Kurira je prošao novim auto-putem Princeza Ksenija pet ili šest sati nakon otvaranja, a u razgovoru s vozačima autobusa saznajemo da ima problema kada se pređe granica sa Crnom Gorom.

Luksuz i problemi

- Novi auto-put je zaista napravljen luksuzno, ali je dug samo 42 kilometra, što se pređe za nekih 20 do 25 minuta. Na većem delu puta su radovi. Kad se izađe iz Podgorice prema Srbiji, na jednom delu puta postoje semafori zato što je kolovoz toliko uzak da se jedva mimoiđu dva vozila. I tu je problem. Jedan broj vozača u Crnoj Gori ne poštuje te semafore, tako da ste vrlo često u prilici da vozite na milimetre od automobila, a na centimetre su vam ambisi i kanjoni - priča nam jedan od vozača niškog autobusa.

Rizici

Na novom auto-putu 16 tunela je osvetljeno, ima signalizaciju, dok se kod ostalih tunela u Crnoj Gori vidi da nije ulagano ništa godinama.

Kurir 
foto: Kurir

Od Niša do Crnogorskog primorja ima nekih 550 kilometara, što iznosi isto koliko i do prvih letovališta u Grčkoj, ali se ovaj put do Crne Gore prelazi za duplo više vremena i uz ozbiljne rizike u odnosu na letovališta u Grčkoj. U ovoj zemlji je put prema Halkidikiju, ali i prema Atini, pokriven kamerama, tako da nema šanse da stanete nakon kvara a da neka specijalna služba ne doleti u pomoć. U Crnoj Gori mogu da pomognu samo dobronamerni ljudi.

Na novom auto-putu danas je počela da se plaća putarina, košta 3,5 evra za automobile, a u planu je izgradnja infrastrukturalnih objekata kao što su pumpe, restorani i drugo.

(Kurir.rs/Marko Smiljković)