UŠLA SAM U SECOND HAND I VIDELA HALJINU OD 1.500 DINARA! Ne bih se iznervirala da nisam gledala NOVE u radnji! NA OVO SVI DA PAZE!
Kupovina robe iz "druge ruke" najčešće je veoma isplativa, ali ne i tokom sezonskih sniženja, kad neke artikle u prodavnici polovne odeće možete platiti i dvostruko više nego da ste kupili isti takav nov
Kupovina polovne garderobe u sekend hend radnjama odavno se odomaćila na srpskom tržištu, pa tako dok jedni prodaju robu po veoma pristupačnim cenama, neki trgovci to koriste prilično nefer i - "lupaju cene".
Tako, ukoliko ne obratite pažnju može da vam se desi da, posebno sada tokom sezonskog sniženja, polovnu haljinu platite duplo skuplje nego novu u prodavnici na sniženju!
Čitateljka Kurira obratila se našem listu kad je na haljini u prodavnici polovne robe videla cenu od 1.500 dinara.
Polovno skuplje
- Uvek obilazim prodavnice polovne robe jer se tamo mogu naći zaista kvalitetne, brendirane stvari po niskim cenama. Ipak, sada sam ušla u prodavnicu u centru grada i tamo naišla na prilično visoke cene. Osim haljine, koja košta 1.500 dinara, a nije brendirana, već je kineska, majice su 700 dinara, a za muža sam gledala muške košulje, koje su i do 800 dinara, pantalone su 1.000 dinara - kaže Jelena V. za Kurir i dodaje da je u besu izašla iz radnje - praznih ruku.
- Shvatila sam da mi je bolje da sačekam da počnu da spuštaju cene i da pazarim onda kad daju sve po 500, pa i 300 i 150 dinara. Iako je tada roba već dosta probrana, može se pronaći ponešto. Svakako mislim da je bezobrazluk samo naplaćivanje nečega što je već nošeno za tako mnogo novca, a nije neki poznati brend u pitanju. Posebno me je iznerviralo jer sam dan ranije videla da na sniženjima u šoping centrima i u prodavnicama poznatih robnih marki ima ženskih majica i za 300 dinara, haljina za 800 dinara... - kaže ona i zaključuje da bi ono što je zatekla minule nedelje značilo da je polovna roba zapravo duplo skuplja od nove!
Svakako, s druge strane postoje i one prodavnice s polovnom odećom gde jedan odevni komad možete platiti i 150 dinara, a svakako za stotinak dinar možete kupiti majicu, haljinu, farmerke i na nekoj od tezgi na buvljim pijacama. Dakle, nije nužno da će vas neko "odrati", već je važno da znate gde su cene niže i za koliko.
Gde je jeftinije
Shodno tome, kad pažnju s polovne robe skrenemo na novu, važno je da napomenemo da je upravo u toku sezonsko sniženje letnje odeće i obuće. Natpis "Sale" i drečavi posteri koji nas pozivaju u šoping već nas uveliko privlače sa izloga velikog broja prodavnica poznatih svetskih brendova. A u njima, kako smo se i sami uverili, ima jeftine odeće, dok neki baš i ne opravdavaju natpis, koji je očito tu samo da namami kupce.
Svakako, formiranje cena sloboda je svakog trgovca, kaže Dejan Gavrilović, predsednik organizacije Efektiva.
- Trgovac je potpuno slobodan da sam formira cene. Na kupcu je da "uzme ili ostavi". Svako kupuje ono što želi. To važi i za prodavnice polovne robe, a i za ove nove. Ono na šta potrošač treba da obrati pažnju svakako je sam kvalitet onoga što kupuje - kaže Gavrilović i dodaje da se za svaki slučaj moraju čuvati fiskalni računi.
- Bilo da je roba polovna ili nova, potrošač uvek ima pravo na reklamaciju. Zakon mu daje pravo na saobraznost, koja podrazumeva da ukoliko se proizvod ili usluga, uslovno rečeno, pokvare u roku od prvih šest meseci od kupovine, potrošač ima prava da bira između popravke, zamene ili raskida ugovora, odnosno povraćaja novca - kaže on, navodeći da saobraznost zapravo obavezuje trgovca da u zakonski predviđenom roku ostvari ono što je zahtev potrošača u slučaju da je proizvod neispravan, kao i da to važi i za polovnu i za novu robu.
- Nije bitno da li roba košta jedan dinar ili sto hiljada. Ako je neko majicu platio i dinar, i ona se pocepa u roku od šest meseci, prodavnica u kojoj ju je kupio je dužna da mu vrati i taj jedan dinar, ako proizvod donese na uvid s fiskalnim računom. To važi za one koji prodaju polovnu robu, a i za onu koja je nova, i košta više - pravilo je isto. Zakon je tu da štiti potrošača, a odabir koliko će nešto da plati je samo na njemu - zaključuje predsednik Efektive.
Suzana Trajković
Bonus video: