Opasan slučaj

RAT ZA TURISTE! YUTA optužuje udruženje Efektiva da koristi HUŠKAČKI GOVOR I POZIVA NA LINČ, oni tvde da rade sve po zakonu

Foto: Marina Lopičić, Medija Centar

Nacionalna asocijacija turističkih agencija Juta izdala je saopštenje u kom je potkačila Udruženje bankarskih klijenata, te su prvi ljudi ovih organizacija ušli u klinč i najavili prijave jedni protiv drugih

Nacionalna asocijacija turističkih agencija Juta oglasila se juče povodom, kako navode, učestalih napada na turističke agencije od strane udruženja Efektiva.

Juta u saopštenju navodi da Efektiva koristi rečnik mržnje, huškanje i pozive na linč, izvrće činjenice, kao i da za obavljanje delatnosti kojom se bave nemaju dozvolu, dok iz Efektive sve ovo demantuju, navodeći da 11 godina rade po zakonu.

Obe strane najavljuju sporove jedna protiv druge.

Opasan slučaj

Aleksandar Seničić, direktor Jute, za Kurir navodi da je udruženje Efektiva samo takozvani zaštitnik potrošača, jer je u Agenciji za privredne registre upisano kao Udruženje bankarskih klijenata, čije je delovanje zaštita potrošača i unapređenje položaja članova udruženja u njihovim odnosima sa bankama i drugim finansijskim organizacijama.

Foto: Kurir TV
Aleksandar Seničić foto: Kurir TV

- Efektiva nakon fijaska u domenu svog interesovanja i delovanja ničim neizazvano pre tri godine počinje da se bavi i "problemima" u radu turističkih agencija - kaže za Kurir Seničić, što navodi i u zvaničnom saopštenju.

On tu dodaje da nikada nije bilo sporno da se uočavaju problemi, ali da se ispravljaju u praksi na civilizovan i argumentovan način.

- S pojavom Efektive to dobija novu dimenziju, sa rečnikom mržnje, huškanja i poziva na linč, izvratnjem činjenica, ali i obaveznim argumentima. Turističke agencije se predstavljaju kao prevaranti i mafijaši, čime se ugrožava bezbednost zaposlenih u turističkim agencijama. Ovo je kulminiralo tokom kovid krize i uspostavljanja sistema zamenskih putovanja, kada su na svom zvaničnom nalogu delili profile kolega koji su komentarisali i objašnjavali situaciju sa pozivom na linč i izbegavanje, i slučaja kada je jedna koleginica i fizički napadnuta - navodi Juta sa pitanjem da li neko zbog huškačkog govora treba da strada.

Epilog je, kako kažu, nekoliko desetina "zavedenih" potrošača koji su uz pravnu podršku Efektive tužili turističke agencije.

Foto: Profimedia
foto: Profimedia

- Oko 30 odsto njih je na prvom stepenu dobilo spor, a 70 odsto je izgubilo spor. Imamo presude drugostepenog suda koje preinačuju prvostepene presude u korist agencija i potrošače koji u desetinama hiljada dinara imaju obavezu da plate troškove postupka - navodi Juta, koja u saopštenju dodaje da je Efektiva izbrisana iz registra udruženja potrošača odlukom resornog ministarstva zbog neispunjavanja osnovnih uslova.

- To je podržano i mišljenjem Saveta potrošača, a koji čine sva udruženja ili savezi potrošača koji su upisani u registar. Uvidom u registar udruženja potrošača jasno je da postoji 17 udruženja i saveza koji ispunjavaju predviđene uslove, među kojima se ne nalazi Efektiva - navodi Juta i dodaju da Efektiva krši zakon i time što zastupa "svoje pravnike i advokate", što je u suprotnosti sa kodeksom Advokatske komore Srbije.

- Svakako da na ovakve postupke nećemo više ćutati, već ćemo preduzeti sve zakonom dozvoljene pravne radnje da se stane na put pre svega govoru mržnje i reketiranja turističkih agencija - kaže Seničić.

Po zakonu

Dejan Gavrilović, predsednik udruženja Efektiva, na ove optužbe pak kratko navodi da "Efektiva radi u skladu sa zakonom".

Foto: Printscreen/TV Prva
Dejan Gavrilović foto: Printscreen/TV Prva

- Sve vreme postojanja radimo u skladu sa Zakonom o udruženjima. Mnogi kojima opravdano i javno stanemo na žulj iznoseći zakonske argumente i konkretne primere kojima pokvarimo unosne biznis-kombinacije. Prete nam tužbom, a nikad nijednu nismo dobili. Javno objavljujemo presude i sve što govorimo je potkovano zakonskim argumentima. Povodom saopštenja Jute oglasićemo se naknadno. Jutu pozivamo da pokrene pravne i krivične postupke tamo gde misli da mi kršimo zakon. Ovih dana ću i sam preduzeti naredne korake protiv Jute i pojedinih turističkih agencija koje nastavljaju da potkradaju putnike na takozvanim doplatama za gorivo - kaže Gavrilović.

Efektivi ministarstvo ne treba

Regularno smo registrovani

Dejan Gavrilović na saopštenje Juta odgovara da su potpuno čisti. - Mi smo udruženje za zaštitu potrošača registrovano regularno u APR. Dodatna registracija kod Ministarstva trgovine nam ne znači ništa, jer nama ministarstvo ništa ne želi da finansira - rekao je on.

Suzana Trajković

Bonus video:

This browser does not support the video element.

01:57
AKO STE ŽRTVA PREVARE TURISTIČKE AGENCIJE, TO NIJE NAJGORE ŠTO MOŽE DA SE DESI! Seničić: Ako se žalite medijima, MOGU DA VAS TUŽE Izvor: Kurir televizija