ODVRATNE STVARI KOJE RESTORANI RADE DA UŠTEDE! Istraživanje dalo zastrašujuće rezultate: Tanjiri se samo properu i vrate na sto!

Profimedia

Većina ljudi voli da sa vremena na vreme ode u restoran na lepu večeru sa svojom porodicom, prijateljima ili partnerom i dok mnogi restorani zaista pokušavaju da održe uslugu na visokom nivou ima i onih koji samo gledaju kako da uštede, te rade neke odvratne stvari, a evo i koje.

Profimedia 
foto: Profimedia

Posluživanje hrane kojoj je istekao rok trajanja

Bacanje hrane kojoj je istekao rok je ogroman gubitak za svaki restoran. Ponekad menadžeri restorana služe hranu koja izgleda jestivo kao i druga hrana.

Kuhinjsko osoblje ne nosi rukavice

Mnogi radnici restorana izbegavaju da nose rukavice kada pripremaju hranu. Istraživanje koje je sproveo Food Safety News pokazalo je da čak 62 odsto kuhinjskog osoblja nema rukavice kada radi sa sirovim mesom, kao i da ne pere ruke nakon rada sa sirovim mesom i pre nego što počnu da rade sa drugim jelima i namirnicama.

Bolesni zaposleni

Tužna istina je da su radnici u ugostiteljstvu često nedovoljno plaćeni, pa samim tim mnogi od njih ne mogu sebi da priušte odlazak na bolovanje, posebno ako nemaju spremnu zamenu. Zbog toga se vrlo često dešava da prehlađeni radnici, sa gripom ili temperaturom, redovno završavaju smene i često prenose bakterije i viruse svojim gostima i drugim radnicima.

Profimedia 
foto: Profimedia

Čuvanje mesa i morskih proizvoda na pogrešnim temperaturama

Meso, živina, plodovi mora i mlečni proizvodi nisu uvek zamrznuti na odgovarajućoj temperaturi. Takođe, nemaju svi restorani generator u slučaju da im nestane struje, ili proizvodi predugo stoje u zamrzivaču. Uprkos tome, bacanje takve hrane ponovo predstavlja veliki finansijski gubitak za restoran, pa će ponekad neki poslužiti takvu hranu i nadaju se da se niko neće razboleti.

Prljavi tanjiri i pribor za jelo

Pranje posuđa u mašini za veš ceo dan je veoma skupo. Iako su retke, bilo je situacija da inspektori utrčavaju u restorane gde su tanjiri samo na brzinu oprani i obrisani, a zatim se odmah vraćali za stolove.

Prljavi stolnjaci i salvete

Ljudi umeju da budu veoma neuredni kada jedu, a pranje stolnjaka i salveta za svakog sledećeg gosta nije ni praktično ni isplativo. U mnogim restoranima manje mrlje će se samo obrisati sa stolnjaka, a mrvice će biti očišćene.

Presipanje kečapa

Postoji pravilo da se to ne radi, ali se ono zaista često ne sprovodi. Presipanje kečapa iz nekoliko polupraznih flaša u jednu stvara rizik od prenošenja bakterija. Setite se samo koliko ljudi svakog dana dodiruje te flaše i koliko ih je opralo ruke. Pored toga, ponekad tokom procesa prenosa kečapa nisu ispunjeni svi zdravstveni uslovi, odnosno transfer se često ne odvija u minimalnim higijenskim uslovima.

Profimedia 
foto: Profimedia

Unapred pripremljena hrana

U svetu ugostiteljstva vreme je veoma važan faktor uspeha restorana. Ako gost dugo čeka na poručenu hranu, velika je šansa da se više nikada neće vratiti. Tokom večernje gužve, kuvari, bez obzira na broj gostiju, moraju što pre da pošalju narudžbine na sto. Neki restorani rešavaju ovaj problem tako što hranu prethodno kuvaju, koju zatim zagreju u mikrotalasnoj i dodatno 'dekorišu' kako bi izgledala sveže, pokazalo je drugo istraživanje.

Grickalice su već servirane drugom gostu

Neki restorani i barovi gostima služe grickalice u malim činijama uz njihova pića. Ono što ljudi ne znaju je da se grickalice drže u velikim posudama u kuhinji i često osoblje nepojedene užine uveče vraća u posude i ponovo ih služi sledećeg dana. Opasnost je u tome što su grickalice dirali ljudi koji možda nemaju najčistije ruke.

(Kurir.rs)

Bonus video:

This browser does not support the video element.

00:54
Restoran sav u BELOM, sve puca od GLAMURA, a meni pravi SRPSKI! Izvor: Kurir