Prva subota u avgustu, kada se jedna grupa evropskih turista vraća sa letnog odmora dok drugi tek kreću prema jugu u potrazi za suncem, je najprometniji dan na najprometnijoj benzinskoj pumpi u Evropi.
Čak ni sve više cene goriva nisu odvratile desetine hiljada vozača automobila, motora i kamiona da napune rezervoare na Šelovoj benzinskoj pumpu Beršem (Berchem) u južnom Luksemburgu, na prepunom autoputu A3.
Veliko Vojvodstvo je možda malo, ali leži na raskrnici između Belgije, Nemačke i holandije i pravca prema jugu i osunčanim plažama Francuske, Italije i Španije.
I, što je najvažnije, u letu obeleženom rastom cena, gorivo je tamo jeftino što Beršem čini najpoželjnijom za vozače kamiona i porodice koje pomno paze na svoj kućni budžet.
Čak i mimo prazničnih gužvi, francuski i nemački vozači, kao i prekogranični radnici često pune svoje rezervoare u Luksemburgu.
Kada je porodično letnje odredište na Mediteranu, a pun rezervoar goriva košta više od 100 evra, uštedi se lepo.
U subotu su dve cisterne s kapacitetom od 40.000 litara goriva bile spremne da izvozaju 16 do 20 povratnih putovanja dnevno kako bi pumpa radila non-stop, spremna za bezbroj kampera koji su se nagurali na velikom parkingu.
Početkom godine, zbog rata u Ukrajini i problema sa globalnim lancima snabdevanja zbog pandemije koronavirusa, cene goriva su skočile a naftni giganti ostvarili ogroman profit.
Sada cene pomalo padaju, a vlade su uskočile subvencijama pa je tako Francuska, na primer, smanjila cenu goriva na benzinskim pumpama za 18 centi, a do septembra će sniženje iznositi 30 centi. Belgija je smanjila akcize za 17,5 centi, a Luksemburg 7,5 centi.
Ekipa Frans presa je tako u subotu litru benzina u Briselu platila 1,79 evra, dok je prosečna cena u Belgiji 1,86 evra po litru.
U luksemburškom Beršemu, međutim, litar goriva je 1,63 evra i vozačima iz gotovo cele Europe ne smeta što moraju čekaju u redovima.
Vozača kamiona na toj pumpi ima i iz Kipra, Poljske i Irske.
"Ova savršena lokacija u centru Evrope i povoljne cene nam idu u korist", rekao je menadžer najveće Šelove pumpe Danijel Kalderon.
Prema njegovim rečima, gužve nisu oneraspoložile vesele vozače koji su nakon dve godine pandemijskih restrikcija željni letnjeg odmora.
Kalderon je, ipak,rekao da je prekogranična trgovina sa lokalnim francuskim i nemačkim vozačima poremećena zbog porasta cena goriva u kasno proleće, a neki od njih su i dalje zabrinuti.
Kurir.rs