EVO ŠTA ZNAČI AKO VAM JE FEJSBUK OMILJENA DRUŠTVENA MREŽA: Stigli su rezultati novog istraživanja i neće se svima svideti! ANKETA

Shutterstock

Najveća društvena mreža Fejsbuk više nije toliko privlačna mlađim generacijama kao nekada pa joj svake godine prosečno doba korisnika raste, potvrđuje to novo istraživanje američkog istraživačkog centra Pju (Pew).

Profimedia 
foto: Profimedia

Naime, danas Fejsbuk koristi samo 32 posto tinejdžera u dobu od 13 do 17 godina u odnosu na 2014. i 2015. godinu, kada ih je čak 71 posto koristilo tu platformu. Trenutne prosečne godine Fejsbuk korisnika je 40.5 godina, a grupe od 55 do 64 i 65+ beleže porast, tako da ovu društvenu mrežu koriste stariji ljudi.

Među tinejdžerima najpopularniji je Jutjub (YouTube)

Istraživanje, unutar kog je anketirano 1316 američkih tinejdžera, pokazalo je koje su najpopularnije društvene mreže među tom starosnom grupom. Pa tako 95 posto tinejdžera koristi Jutjub, 67 posto ih koristi TikTok, 62 posto Instagram, 59 posto Snepčet i 23 posto Tviter.

Ostale društvene mreže koriste manje, i to Tvič koristi 20 posto, WhatsApp koristi 17 posto, Redit koristi 14 posto i Tamblr koristi 5 posto tinejdžera.

Shutterstock, Profimedia 
foto: Shutterstock, Profimedia

Postoje neke značajne demografske razlike u odabiru društvenih mreža kod tinejdžera. Na primer, dečaci u tinejdžerskom dobu češće nego devojčice kažu da koriste Jutjub, Tvič i Redit, dok će devojčice češće nego dečaci koristiti TikTok, Instagram i Snepčet.

36 posto tinejdžera priznalo da provode previše vremena na društvenim mrežama

Ova studija je takođe istražila i učestalost korištenja popularnih društvenih mreža kao što su Jutjub, TikTok, Instagram, Snepčet i Fejsbuk, pa tako čak 35 posto tinejdžera kaže da koristi barem jednu od njih "gotovo stalno". U ovom segmentu prednjače Jutjub, TikTok i Snepčet korisnici. 36 posto tinejdžera priznalo je u anketi da provode previše vremena na društvenim mrežama.

JOEL SAGET / AFP / Profimedia 
foto: JOEL SAGET / AFP / Profimedia

Jutjub i TikTok ističu se kao platforme koje tinejdžeri najčešće koriste. Otprilike tri četvrtine tinejdžera posećuju Jutjub barem jednom dnevno, uključujući 19 posto onih koji navode da ga na internetu ili putem aplikacije koriste gotovo stalno. Većina tinejdžera, 58 posto, svakodnevno posećuje TikTok, dok otprilike polovinaisto kaže za Snepčet, 51 posto, i Instagram, 50 posto.

54 posto tinejdžera izjavilo je da bi im bilo jako teško da prestanu da koriste društvene mreže

54 posto tinejdžera izjavilo je da bi im bilo jako teško da prestanu da koriste društvene mreže, dok je 46 posto izjavilo da bi to bilo donekle lako. Tinejdžerkama je teže nego tinejdžerima da prestanu da koriste društvene mreže.

Instagram popularniji među starijim tinejdžerima

Instagram je popularniji među starijim tinejdžerima nego onim mlađima. Naime, čak 73 posto tinejdžera u dobu od 15 do 17 godina koristi tu mrežu u odnosu na 45 posto mlađih tinejdžera, u dobu od 13 do 14 godina.

EPA/Sascha Steinbach 
foto: EPA/Sascha Steinbach

Gledajući unutar tinejdžera koji koriste određenu platformu, TikTok i Snepčet se ističu po većem udelu tinejdžera koji redovno posećuju te platforme. Punih 86 posto tinejdžerskih korisnika TikToka ili Snepčeta kaže da su na toj platformi svakodnevno, a četvrtina tinejdžerskih korisnika za obe ove platforme kaže da su na stranici ili aplikaciji gotovo stalno.

Fejsbuk je i dalje najpopularnija društvena mreža prema aktivnim mjesečnim korisnicima

Kada se gleda generalno korišćenje društvenih mreža prema podacima o aktivnim korisnicima na mesečnoj bazi, onda je tu i dalje najpopularniji Fejsbuk s 2.9 milijardi aktivnih korisnika, nakon njega je Jutjub s 2.5 milijardi aktivnih korisnika, pa slede WhatsApp s 2 milijarde aktivnih korisnika, Instagram s 1.4 milijardi i TikTok s 1 milijardom premaStatista veb sajtu.

Anketa

Da li koristite Fejsbuk?

Ova anketa je završena.
Glasalo je 38 korisnika

(Kurir.rs)

Bonus video:

This browser does not support the video element.

04:17
OVAKO VAS VARAJU U INTERNET PRODAJI Naručite masku za telefon, a platite nekome iz Katara mobilni od 900 evra Izvor: Kurir televizija