BEOGRAD - Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je da je autobus najbezbednije drumsko prevozno sredstvo u Srbiji.
Problem je što nemamo tzv. crnu listu da se zna ko je ozbiljan i bezbedan prevoznik, a ko nije, napomenuo je Okanović i istakao za RTS da moramo da vezujemo pojas i u autobusu. Posle još jednog prevrtanja autobusa, izvesno je da u domaćem autobuskom prevozu na međunarodnim linijama ne funkcioniše sve kako treba. Nesreća kod Leskovca je još jedna u poslednjih nekoliko dana, u kojima je došlo do prevrtanja putničkog autobusa.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, da nema mesta panici, jer pretpostavlja da se veliki broj ljudi koji treba da idu negde autobusom uplašio, da im nije svejedno.
Prema njegovim rečima, autobus je najbezbednije drumsko prevozno sredstvo u Srbiji, najmanje šanse da vam se nešto ružno dogodi je kada sednete u autobus, mnogo su veće šanse za to kada sednete u automobil ili na motocikl.
"Vožnja autobusa je strože uređena nego vožnja ostalih prevoznih sredstava. Saobraćajna policija redovno kontroliše uslove za vozače, kod njih je količina alkohola 00 dozvoljena, imaju određeno vreme do kada smeju da upravljaju autobusom i koliko moraju da se odmore, sve se to strogo kontroliše", istakao je Okanović.
Ko su "prevoznici sa njive"
RTS nezvanično saznaje da je autobus sa putnicima iz Grčke krenuo dva sata ranije, jer je vozač požurivan da što pre krene. Postavlja se pitanje kakva je trenutno situacija u autobuskom prevozu i ko su nam prevoznici.
Okanović kaže da je problem što su formalno svi prevoznici na istom rangu kada ispune uslove za licencu, oni mogu da vrše prevoz, često kompanije koje nemaju dovoljan nivo savesnosti i profesionalnosti ne mogu da konkurišu nekim jeftinijim prevoznicima koji postižu nižu cenu, štedeći na ulaganjima koja se tiču bezbednosti saobraćaja, na samim vozačima i kvalitetu vozila.
"Ne postoji crna lista kod nas, pogotovo kada je prevoz dece u pitanju", dodaje on.
"Imate prevozničku kompaniju koja postoji 30, 40 ili 50 godina koja se ozbiljno bavi bezbednošću saobraćaja, a imate "prevoznike sa njive", odu ljudi u Nemačku, kupe autobus koji je pred otpad, doteraju ga sa idejom da ga voze dve-tri godine, parkiraju ga na njivi kada se pojavi škola ili neki sportski klub daju ponudu koja je značajno niža nego kod ozbiljne kompanije i tako funkcioniše", objasnio je na primeru Okanović.
Kurir.rs/RTS