Sve više brendova se oslanja na kreatore digitalnih sadržaja da povećaju prihode, interakciju sa klijentima, ali i svest o kompaniji. Sve to čini posao digitalnih kreatora sve popularnijim.
Šta je zapravo digitalni kreator i kako to možete postati?
Reč je o osobi koja kreira sadržaj na digitalnim platformama. To mogu biti video-snimci, fotografije, grafikoni, tekstovi na blogu ili drugi oblici materijala – a platforme mogu biti servisi kakvi su YouTube, TikTok, Instagram, Twitter, web sajt i slični kanali.
Iako ih mnogi mešaju sa influenserima, nije reč o istoj grupi, jer kreatori rade na angažovanju svoje publike, edukaciji i informisanju, dok influenseri prevashodno žele da prodaju proizvode brendova za koje rade.
Ako mislite da imate dara za digitalne medije i želite da i sami postanete kreator, pročitajte sledećih nekoliko saveta.
Pronađite svoju nišu
Morate imati jasno definisanu nišu u kojoj ciljate ljude kojima se obraćate, iz nekoliko razloga.
Kao prvo, biće teško privući lojalnu publiku ako je vaš sadržaj previše raznolik, jer vaša ciljna grupa neće znati kakve objave može da očekuje od vas.
Drugo, određena niša će vam pomoći da ostanete fokusirani i dosledni. Ako naiđete na kreativnu blokadu i niste sigurni kako da krenete napred, možete se vratiti na suštinu svoje niše da biste se prisetili zašto uopšte kreirate sadržaj.
Pripremite opremu
Kada odlučite kakav sadržaj želite da kreirate, vreme je da prikupite opremu koja vam je potrebna. U zavisnosti od sadržaja, to, primera radi, mogu biti mikrofon, kamera i osvetljenje.
Zapamtite da ne morate da trošite previše novca na najskuplje uređaje da biste započeli rad, što posebno važi ako ste novi u poslu. Na primer, ako želite da pokrenete kanal na YouTubeu, vrlo je verovatno da možete početi koristeći kameru svog pametnog telefona dok ne uštedite dovoljno novca da kupite kvalitetniju. Za osvetljenje, prirodna sunčeva svetlost sa obližnjeg prozora takođe može da završi posao za prve korake.
Počnite da kreirate
Kada znate svoju nišu, razumete vrstu sadržaja koji želite da pravite i imate odgovarajuću opremu – vreme je da počnete da kreirate.
Nemojte se obeshrabriti ako vaš sadržaj na početku nije savršen. Najbolji način da postanete bolji jeste da to i dalje radite. Pratite svoj kreativni proces i vodite računa o tome kakve prakse daju rezultate, a kakve to ne uspevaju. Tako, primera radi, možda ćete otkriti da je snimanje ranije tokom dana bolje od snimanja uveče jer duže dobijate prirodno osvetljenje.
Bez obzira na to da li snimate potkast, objavljujete na YouTubeu ili pišete na blogu, obavezno se vratite na urađeno i kritički procenite svoj rad kako biste sa svakom sledećom objavom postali bolji.
Budite redovni i organizovani
Da bi vaša publika bila angažovana, ona mora da zna da od vas može redovno da očekuje kvalitetan sadržaj, te je važno da se pridržavate rasporeda koji ste kreirali.
Zato razmislite o strategijama kao što je snimanje sadržaja u epizodama i zakazivanje snimanja u određenim terminima. Primera radi, tokom vikenda možete da snimite pet video-snimaka za TikTok u jednom danu i da zakažete njihovo objavljivanje pojedinačno tokom nadolazeće nedelje.
Kada je u pitanju organizacija, neki digitalni kreatori se sasvim dobro snalaze sa fizičkim planerima i kalendarima, ali postoje i aplikacije i digitalni alati koji vas mogu držati na pravom putu. Jedan alat koji je popularan među kreatorima jeste Notion, kako za organizaciju, tako i za unošenje dokumentacije.
Koristite društvene mreže
Bez obzira na to kakva ste vrsta digitalnog kreatora, da biste svoj rad predstavili što većem broju ljudi, morate biti aktivni na društvenim mrežama.
Takođe bi trebalo da nezavisno od osnovnog oblika komunikacije kreirate i grafikone, video-zapise, ankete i druge formate. na svim platformama. Tako, recimo, možete da postavljate kratke klipove sa svojih video-snimaka sa YouTubea na platformama kao što su TikTok ili Instagram Reels.
Naučite kako da izgradite karijeru u kreiranju digitalnih sadržaja
Da biste mogli da živite od kreiranja sadržaja, neophodno je da napravite korak dalje i da ovladate najrazličitijim načinima promocije, oglašavanja, ali i pravljenjem strategije i dugoročnog plana razvoja. Kratki kursevi od po nekoliko meseci vam ne mogu pružiti sva znanja koja će vam biti potrebna. Zato uložite bar godinu dana u svoju edukaciju i razvoj svojih veština.
Upišite obuku za internet marketing i napravite korak ka svom poslu iz snova.
Tim edukacija