Večita dilema nastaje oko toga ko treba da plati popravku u iznajmljenom stanu, da li je to stanar koji boravi u tom objektu ili je pak vlasnik stana.
Često se dešava da o tome polemiše i na društvenim mrežama gde pročitamo da se podstanar požalio da se pokvario šporet, rerna, bojler, mašina za pranje veša, frižider, strujomer...
Pravnici kažu da dileme oko toga nema. Ukoliko stanar nije namerno ili svojim nemarom načinio štetu, za popravku svih predmeta koji će nakon iseljenja ostati u stanu, zadužen je stanodavac.
Ovoga puta prava rasprava se pokrenula na društvenoj mreži Tviter nakon što je jedan stanodavac objavio tvit u kome je napisao da stanarka traži od njega da zove majstora da popravi bijler.
- Izdao sam stan jednoj devojci. Pokvario se bojler u stanu i ona me zove ja da nađem majstora i da platim popravku. Rekao sam joj da ima fore do prvog da se iseli. E tako - piše u tvitu.
U komentarima se pokrenula rasprava o tome ko treba da plati popravku bojlera.
Kako pravnici kažu sve se definiše ugovorom. Ipak, ugovor uglavnom ističe da je obaveza vlasnika stana da popravi, u ovom slučaju bojler, ali i bilo koji drugi uređaj u stanu.
Objašnjenje leži u tome da uređaj pripada vlasniku stana, a sve kvarove na uređajima koji ostaju u nekretnini nakon selidbe zakupca, treba da popravi vlasnik. Izuzetak jesu kvarovi koje je zakupac napravio namerno ili je jednostavno bio nemaran.
Zakon o obligacionim odnosima kaže da je obaveza zakupodavca, između ostalog, i održavanje stvari ispravnima za vreme trajanja zakupa.
Ipak, iako ovo zvuči jednostavno, najbolji način da se zaštite, bilo od bahatih stanodavaca, ili nemarnih stanara, jeste potpisivanje ugovora o zakupu koji, prema Zakonu, ne mora da bude overen kod notara.
Kurir.rs
Bonus video: