Mirović primio umetnika, operskog pevača Željka Lučića

Pokrainska Vlada Vojvodine

Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović primio je danas umetnika, operskog pevača Željka Lučića — ovogodišnjeg dobitnika najvećeg pokrajinskog priznanja – Nagrade „Mihajlo Pupin“ koje se dodeljuje za dugogodišnji rad, lično zalaganje i izuzetne rezultate u svim oblastima stvaralaštva, čime se daje trajan doprinos razvoju Autonomne pokrajine Vojvodine.

„Postoji simbolička veza između Pupina i Lučića, jer su i jedan i drugi krenuli iz Banata u Njujork, ostvarujući svoje snove, pomagali otadžbini, svako na svoj način“, izjavio je predsednik Mirović.

„I posle 30 godina karijere, srce zaigra i zatreperi kada se uspostavi kontakt sa maticom. Čast je primiti Nagradu koja nosi ime Mihajla Pupina“, izjavio je Željko Lučić.

Željko Lučić, verdijanski bariton, rođen 24. februara 1968. u Zrenjaninu, srpski je operski pevač. Od 1993. do 1998. godine bio je član Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, a nakon toga Frankfurtske opere. Posebno je poznat po izvođenju glavnih baritonskih uloga u Verdijevim operama, slavu je stekao kao verdijanski bariton i danas je jedan od najtraženijih baritona sveta, a njegov glas može se čuti u Metropolitenu, Milanskoj „Skali”, i Bečkoj operi.

Lučić je svoj profesionalni operski debi imao u aprilu 1993. godine, kao Silvio u Leonkavalovim „Pajacima”, u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu. Uskoro je zablistao u ulogama Belkorea u Donicetijevom „Ljubavnom napitku”, Enrika u Donicetijevoj „Lučiji od Lamermura”, Žermona u Verdijevoj „Travijati”, Valentina u Gunoovom „Faustu” i naslovnoj ulozi u „Evgeniju Onjeginu” Čajkovskog.

Lučić je takođe nastupao kao gost umetnik u brojnim velikim operskim kućama. Debitovao je u Holandskoj operi 2002. godine u ulogama Monfora i Marčela. Pevao je u ulozi Žermona na svom prvom nastupu na Festivalu u Provansi 2003, a iste godine pevao je u ulozi grofa Lune u Teatru u Firenci. Debi u Metropoliten operi ostvario je 2006. godine kao Barnaba u Ponkijelijevoj „Đokondi”, s Violetom Urmani kao Đokondom, i pod dirigentskom palicom Bertranda de Bilija. Nakon toga, nastupao je u Metropolitenu i u ulozi Žermona, grofa Lune, kao i u naslovnim ulogama u „Magbetu” i „Rigoletu”.

Sinoć je, nakon 30 godina od prvog nastupa u Srpskom narodnom pozorištu, novosadska publika u veoma emotivnom nastupu opere „Rigoleto“, imala izuzetnu priliku da oseti raskošni talenat i umetnički senzibilitet Željka Lučića.

Prijemu u Pokrajinskoj vladi prisustvovali su i Dragana Milošević, pokrajinski sekretar za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama, Aleksandar Stankov, upravnik Srpskog narodnog pozorišta, i Dejan Savić, istaknuti umetnik i diregent.