AUTOMATIZACIJA MARKETINGA: Isprobajte ovih 6 dokazano dobrih praksi

Tim Edukacija

Automatizacija marketinga je tehnologija koja pomaže da se određeni segmenti vaših oglašivačkih napora olakšaju i da se njima upravlja bez uplitanja ljudskog faktora.

Automatizacijom brendovi mogu da ciljaju klijente porukama preko mejla, weba, društvenih mreža i foruma. Poruke se šalju automatski, u skladu sa uputstvima koja na samom početku procesa kreira marketinški menadžer.

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija

Kada se automatizacija koristi za upravljanje zadacima koji se ponavljaju, ljudi postaju slobodniji da se pozabave pitanjima od većeg značaja, a ljudska greška je svedena na minimum. Evo koje su najbolje prakse i od čega i sami možete početi, kada je u pitanju automatizacija procesa u vašem marketinškom sektoru.

Mapirajte trenutni sistem dolaska do novih klijenata

Mapiranje toka potencijalnih klijenata je ključno za kreiranje jednostavnog procesa koji ne zahteva veliki tim za upravljanje. Kada imate jasan put do pretvaranja vaših web posetilaca u stalne klijente, to direktno utiče na povećanje vaših prihoda.

Zato kreirajte tok koji je jednostavan, uključuje sve prave pokretače koji utiču na usmeravanje potencijalnih klijenata i koji se odnosi na sve koji posete vaš sajt.

Spoznajte putovanje svojih korisnika

Da bi vaši alati za automatizaciju bili efikasni, prvo morate da znate koji je put vašeg idealnog kupca i vaše ciljne grupe. Kakva pitanja vaši idealni klijenti postavljaju? Koje online kanale koriste dok pokušavaju da dođu do početnih informacija? Kako izgleda proces donošenja njihovih odluka? I konačno, kako možete da im pružite efikasan marketing u svakoj fazi?

Kada odgovorite na ova pitanja, moći ćete da nacrtate tok svih budućih napora koji će vam olakšati posao.

Kreirajte profile kupaca

Kako biste bili sigurni da ćete doći do svoje ciljne grupe, neophodno je da kreirate persone, odnosno profile svojih idealnih kupaca. Reč je o zamišljenim ličnostima koje su predstavnici vaše publike. Persone vam mogu pomoći da razumete demografske odlike, izazove, potrebe i interesovanja vaših kupaca. Ovi profili će takođe igrati značajnu ulogu kada se upustite u kreiranje marketinške kampanje koja isporučuje vrednost pravoj publici i pretvara potencijalne klijente u kupce.

Radite na sadržaju

Potrošači su svakodnevno bombardovani informacijama od hiljada brendova i kompanija. Da biste se probili kroz tu buku, morate kreirati zanimljiv sadržaj.

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija

Sadržaj može biti u obliku bloga, anketa, kvizova, webinara, interaktivnih video-materijala, direktnih prenosa, strimova uživo, postova na društvenim mrežama i u vidu još mnogo čega.

Zanimljiv sadržaj, kao što su video-snimci, pokazao se kao uspešna strategija za mnoge trgovce. Štaviše, skorašnje istraživanje koje je sproveo Vizovl pokazalo je da 81% prodavaca tvrdi da im je upravo video-materijal pomogao da povećaju prodaju.

Radite na reputaciji svog domena

Poslednje mesto na kome želite da vaš automatizovani imejl završi jeste pretinac za neželjenu poštu. Da biste sprečili da se to desi i kako biste osigurali da svaka poruka stigne u sanduče, neophodno je da dobro znate već spomenutu ciljnu grupu. Za imejlove zato bi trebalo da uvek kreirate ubedljiv sadržaj koji bi vaša publika želela da i dalje dobija od vas.

Povežite sistem automatizacije sa svojim CRM-om

Sistem za automatizaciju bi trebalo da olakša marketing, a CRM (sistem za upravljanje odnosima s klijentima) bi trebalo da olakša upravljanje potencijalnim klijentima i kupcima. Ako ne mogu da se povežu jedan sa drugim, dovešćete se u situaciju da sebi natovarite još više posla na vrat, a to je upravo ono što ste želeli da izbegnete. Zato je neophodno da pre nego što se odlučite da se upustite u automatizaciju procesa i implementaciju prodajnog sistema, budete sigurni da su međusobno kompatibilni i da je moguće povezati ih u jedinstvenu celinu.

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija

Naučite kako da automatizujete marketinške procese

Automatizacija je napredni korak u kreiranju boljeg korisničkog iskustva, ali i u unapređivanju procesa marketinškog sektora. Ako mislite da je moguće steći takvo znanje na kratkim kursevima od po nekoliko meseci, veoma se varate. Važno je da ozbiljno shvatite zadatak koji je pred vama i da se upustite u ovladavanje znanjima i veštinama koje će vam biti potrebne za svaki naredni korak u karijeri u marketingu.

Zato upišite obuku za internet marketing i napravite ključni korak ka svom poslu iz snova.

Tim Edukacija