I to se desilo! Italijanski Ferrari, koji je stekao kultni status zbog svojih fantastičnih sportskih automobila, uglavnom dvosedih kupea, predstavio je svoj prvi terenac!
Ferrari je zvanično prikazao svoj prvi SUV model Purosangue, koji će se takmičiti sa najskupljim verzijama već poznatih luksuznih terenaca kao što su Aston Martin DBX, Lamborghini Urus, Bentley Bentayga i Rolls-Royce Cullinan. Ostaje još da sačekamo na McLaren...
Kako bilo, Purosangue ima petoro vrata, praktičan otvor za prtljag i pogon na sve točkove.
Dizajn se u velikoj meri oslanja na kupe Ferrari Roma, a odlikuju ga elegantni stil i niže težište (za jedan SUV).
Za početak je predviđen 6,5-litarski V12 benzinac sa 725 KS i 716 Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 3,3 sekunde i najveću brzinu od 310 km/h. Treba napomenuti da kasnije stižu i verzije sa V8 motorom i hibrid.
U paketu se nalaze i 8-stepeni F1 DCT menjač, F1-Trac sistem, Ferrari tehnologija aktivnog oslanjanja, upravljanje na sva četiri točka, HDC (Hill Descent Control)...
Tu je i ekran od 10,2 inča koji pruža sve informacije, pa vrhunski Burmester 3D High-End Sound System, a treba reći da Purosangue ima potpuno digitalni interfejs koji je već usvojen za ostatak asortimana.
Purosangue nudi impresivan niz funkcija za pomoć vozaču (ADAS) kao standard, od kojih su mnoge razvijene u saradnji sa nemačkim gigantom Bosch, uključujući prilagodljivi tempomat (ACC), sistem automatskog kočenja (AEB), automatska duga svetla (HBA/HBAM), upozorenje o napuštanju trake (LDV), pomoć pri održavanju trake (LKA), detekciju mrtvog ugla (BSD), prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR), pospanost i pažnja vozača (DDA) i zadnja parking kamera (NSV).
Ferarijeva težnja za luksuzom ga nije odvratila od odgovornosti za životnu sredinu i održivost. Održivi materijali su u velikoj meri korišćeni za novi Purosangue SUV, otvarajući mogućnosti za nove kombinacije.
Što se tiče dimenzija, Purosangue je dugačak 4.973 mm, širok 2.028 mm, visok 1.589 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 3.018 mm, zapremina prtljažnika je 473 litra, dok u rezervoar staje 100 litara goriva.
Purosangue je težak 2.033 kg (raspored 49 odsto napred i 51 odsto nazad), što znači da je odnos težina/snaga 2,80 kg po KS.
Točkovi su od 22 i 23 inča (gume 255/35 R22 napred i 315/30 R23 pozadi), dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima 398x38 mm napred i 380x34 mm pozadi.
Prve isporuke se očekuju početkom sledeće godine, po ceni od oko 390.000 evra za baznu verziju.
(Kurir.rs/ Autoblog)