NA DESETINE KURIRA DNEVNO ZAVRŠI SA OGREBOTINAMA I PRELOMIMA: Ovo je glavni razlog!

Shutterstock

Desetine kurira povrede se svakog dana u Srbiji zbog bahate vožnje bicikla ili motora dok žure da što brže dostave hranu i ostalu robu!

Kršeći saobraćajne propise, "sekući" automobile i vozeći u suprotnom pravcu ili trotoarom, samo u Beogradu 20 do 30 dostavljača dnevno završi sa poderotinama i uganućima, a pojedini sa ozbiljnim prelomima ruku i nogu, kažu u firmama koje angažuju kurire za dostavu.

Ne važe pravila

Slično je iu drugim gradovima Srbije, što potvrđuje i poslednji slučaj iz Niša, kada je šesnaestogodišnji dostavljač hrane podleteo pod džip i zadobio lakše povrede glave i nosa. To je, međutim, samo jedan od primera "divljanja“ po ulicama dostavljača hrane na biciklima u želji da što brže isporuče robu klijentima. Tu je i slučaj iz Pančeva kada je dostavljač biciklista usred bela dana otpozadi udario automobil na raskrsnici dok je na semaforu bilo crveno svetlo!

I sami građani svakodnevno mogu da se uvere da neki od njih voze kontrasmeru, kao i van obeleženih staza, a sve češće i po trotoarima.

- Tačno je da se naši dostavljači na biciklima često povređuju, pošto smo stalno na vezi sa njima, znamo za sve povrede, uganuća i iščašenja ruku i nogu, prelome... Mi im ne tražimo da krše saobraćajne propise. Oni tako voze na ličnu odgovornost... - kažu u jednoj kompaniji za dostavu.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da postoji ozbiljan problem kada su u pitanju dostavljači na biciklima zato što oni smatraju da za njih ne važe pravila. Tu prvenstveno mislim na prolazak na crveno svetlo, "sečenje“ trake, vožnju u jednosmernim ulicama...

Kurir Televizija 
foto: Kurir televizija

Ponašaju se kao da u saobraćaju postoje samo oni i niko drugi osim njih. Automobili i motocikli imaju tablice, a bicikli ih nemaju i na sistemima za detekciju prekršaja ne mogu da se identifikuju - objašnjava Okanović.

On ističe da veliku odgovornost snose i kompanije koje ih angažuju. Na pitanje kako je ovaj problem regulisan u inostranstvu on odgovara da i u Evropi muku muče sa ovim problemom.

- I u inostranstvu je to veliki problem. Britanci razmišljaju da uvedu registar- ske oznake za bicikle za dostavu baš zbog problema koji postoji sa biciklistima u saobraćaju - navodi Okanović.

Prema njegovim rečima, ovde je interes za zaradu potpuno prevladao nad interesom za bezbednošću u saobraćaju.

Gledaju u telefon

- Oni žure da dostave što više u određenom vremenskom periodu, tačnije žure da zarade što više novca. Izuzetno cenim ljude koji se bave tim poslom jer su pitanju vredni momci i devojke. Ali ovde imamo ozbiljan problem. Sa jedne strane je interes zarade, a sa druge imamo interes bezbednosti.

Ispada da je u ovom slučaju bezbednost potčinjena zaradi, što ne sme da se desi. Problem je što, dok zarađuju za sebe, ugrožavaju i druge u saobraćaju - zaključio je Okanović.

Vozači ginu izbegavajući biciklistu

Damir Okanović navodi da se nedavno dogodila jedna teška saobraćajna nezgoda u kojoj je jedna osoba poginula.

- Od svedoka na licu mesta se čulo da je taj momak što je poginuo izbegavao biciklistu jedne kurirske službe koji se nakon nezgode udaljio. Neko tako izbegavajući biciklistu koji prelazi na crveno može da pređe na levu stranu i da ubije ili nekog drugog ili sebe i zaista je krajnje vreme da se neko ozbiljno posveti rešavanju tog problema - dodaje Okanović.

Profesor Dalibor Pešić sa Saobraćajnog fakulteta ranije je naveo da postoji nekoliko razloga zbog kojih su biciklisti koji dostavljaju robu sve veća opasnost na putevima.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

- Oni ne nose kacige, voze malo po kolovozu, malo po trotoaru, čas čekaju na semaforu, čas prolaze na crveno. Takođe, mnogi ne voze pažljivo jer gledaju u telefone kako bi našli željenu ulicu. Zbog svega toga često se događaju nezgode.

Za vožnju po trotoaru kazna 5.000 dinara

Premda je verovatnoća da vas policajac zaustavi jer ste biciklom prešli na trotoar i da vam pri tome još naplati i kaznu od 5.000 dinara mala, vozači bicikala morali bi da znaju da je takva vožnja veoma rizična. Ma kako pažljivo biciklista vozio trotoarom, za svako povređivanje pešaka utvrdivala bi se njegova odgovornost.

Znam za nekoliko ozbiljnih sudara u gradu. Jedan biciklista, u želji da što pre stigne do odredišta, išao je malo kolovozom malo trotoarom, i kada je video da ide na pešake, naglo se vratio na saobraćajnicu i udario u vozilo. Na sreću, nije poginuo, ali je povreden - naglašava Pešić.

Kurir.rs/ Informer

Bonus video:

This browser does not support the video element.

01:31
IMA POSLA KO HOĆE DA RADI! Dok sve STOJI, ovaj posao u Srbiji CVETA - Plata i do 200.000 dinara KURIR TELEVIZIJA Izvor: Kurir televizija