Potrošači su česta žrtva obmane trgovaca, ali za sitan novac slučaj retko prijavljuju tržišnoj inspekciji
Građani se pri odlasku u kupovinu često susreću sa sitnim prevarama lukavih trgovaca i to najčešće kada su u pitanju proizvodi na akciji. Tako često kupuju proizvode na lažnim popustima, pa je ušteda minimalna ili gotovo nikakva.
O tome čime se sve služe trgovci, ali i koja su prava potrošača, govorio je Dejan Gavrilović iz Udruženja Efektiva na Televiziji Prva.
- Ne možemo reći da je baš prevara u pitanju, budući da se cene na akciji i regularno ne razlikuju drastično. Tačno je da trgovci često posežu za tako nekim obmanama, ono što smo najčešće primećivali jeste da je neka cena konstantna i kao da se u nekom trenutku dopiše neka veća, ta se precrta, onda ova cena ostaje, koja je bila, a to se na neki način predstavi kao akcija. Ima i onih akcija koje su stvarne, gde se vidi da je neka stvar snižena - kaže Gavrilović i dodaje:
- Jedan od načina na koji bi moglo da se utvrdi da li je neki proizvod zaista na akciji je ulazak u poslovne knjige trgovca, a to može samo tržišna inspekcija, a drugi način je da ljudi prate cenu određenog artikla, to se uglavnom radi o tehnici, beloj tehnici, nameštaju.
I onda neko prati cene i jave nam često ukoliko je lažni popust. Građanin i kada donese prijavu tržišnoj, ne dobije nikakav odgovor, nema epiloga. Tu tržišna inspekcija nije agilnija, u smislu da se takvi trgovci stavljaju na liste, da bi vodili računa o takvim stvarima.
Jedna cena na rafu, a druga na kasi
Ne zna se da li je prevara ili neažurnost, kupac plaća onu cenu koju je zatekao na rafu. Uglavnom nisu neke razlike u pitanju, prodavci se izvinjavaju, oni moraju to iz svog džepa da nadoknade, i sve se završi na tome: "U redu, platiću". Ovde treba prijaviti slučaj tržišnoj inspekciji, ali zbog sitnog novca, ljudi se ne odlučuju na to", kaže Gavrilović koji zaključuje da nema pravila šta će biti na akciji, a da se uglavnom stavljaju na popust proizvodi koji su pri isteku roka.
Kurir.rs
Bonus video: