Ako su vaši klijenti na društvenim mrežama – a budući da je 2022. godina, jesu sigurno – i oglasi vašeg brenda moraju biti na društvenim mrežama.
Pitanje koje sledi jeste kako treba da izgleda oglašavanje vašeg brenda na društvenim mrežama da bi efikasno doseglo vašu ciljnu publiku. Kako možete da optimizujete svoje oglase da biste maksimalno povećali stope konverzije?
Odgovori na njih zavise od nekoliko faktora, poput vrste proizvoda koji nudite, profila klijenata kakve tražite, pa čak i od vrste kampanje koju vodite.
Krenite od osnova: prvo pokušajte da razumete koji osnovni tipovi oglašavanja postoje, pa zatim ustanovite kako se svaki može uklopiti u vašu strategiju promocije na društvenim medijima.
Video-sadržaji
U poslednje vreme se priča da se platforme poput Instagrama i Facebooka udaljavaju od statičnih slika i uvode video-sadržaje kako bi se takmičile sa TikTokom. Video-oglasi uglavnom imaju veće stope interakcije od statičnih oglasa. Istraživanje je pokazalo da u 59 odsto anketiranih malih preduzeća kažu da video-snimci na Fejsbuku izazivaju više klikova nego slike. Na Instagramu, drugo istraživanje je otkrilo da organski video-oglasi dobijaju 38 odsto više angažovanja od slika.
Razlog za ovaj razvoj je jasan. Korisnici se često osećaju kao da bolje razumeju proizvod nakon što pogledaju video-materijal nego kada gledaju u sliku. Snimci takođe bolje drže pažnju gledalaca – sprečavaju ljude da skroluju, čak i ako je to samo kratak klip. Takođe, danas gledamo dvaput više onlajn video-snimaka no što smo ih gledali 2018. godine, što ih takođe čini idealnim za pridobijanje potencijalnih klijenata.
Statička vizuelna rešenja
Postoji mišljenje da su statični oglasi prevaziđeni. Uz oglašavanje na društvenim mrežama, ne morate da budete inovativni. Uvek postoji klasični statični slikovni oglas. Ali ovakva reklama može biti pomalo dosadna. Na kraju krajeva, to je samo slika. Ne pomera se, ne pravi galamu, niti vam priča zanimljivu priču kao video-zapis.
Istina je zapravo drugačija. Postoji nebrojeno mnogo načina na koje možete da začinite statične oglase. Možete da postavite kolekciju kontrastnih fotografija u niz sa slikama kako biste prikazali sve različite kontekste u kojima kupci mogu da koriste vaše proizvode. Primer su slike flaše vode koju proizvodite ili prodajete kod korisnika – u teretani, u šetnji, na studentskom stolu dok im pomaže da utole žeđ za vreme dugog ispita. Slična primena bila bi i serija slika grupisanih u jednu objavu kroz koju gledalac može da ih prevlači, a slike prikazuju sve različite stilove ili tipove proizvoda koje nudite, kao i njihovu primenu i način korišćenja.
Tekstualni oglasi
Ne potcenjujte snagu tekstualnog oglasa. Ako mislite da ljudi ne žele da čitaju velike blokove teksta, u pravu ste, ali vaš oglas ne mora da bude takav. Tekstualni oglasi su često kratki. Pošto nemaju privlačnu sliku ili video-spot koji zaustavlja i zadržava pažnju, moraju da vas privuku neverovatnom ponudom direktno na prvi pogled. Ovo se posebno odnosi na platforme na kojima dominiraju kratke forme kao što je Twitter.
Često ćete videti i duže tekstualne oglase na platformama kao što su Facebook i LinkedIn, koji je najpoznatija poslovna mreža, koju ljudi između ostalog koriste i za ličnu promociju kroz pisane forme.
Interaktivni oglasi
Konačno, tu su i interaktivni oglasi. Ovo su oglasi koji od vas traže da glasate u anketi, odgovorite na pitanje, pošaljete svoju fotografiju ili na drugi način stupite u interakciju sa reklamom pred vama, umesto da je pasivno posmatrate.
Interaktivni oglasi nisu samo zabavni, već su i odličan način da procenite interesovanja vaše publike i prikupite podatke za planiranje predstojeće kampanje.
Takođe možete da ih koristite i kako biste ustanovili procenat pratilaca koji zapravo ostvaruju interakciju sa vašim oglasima, što vam može pomoći da kreirate buduće inicijative za pojačano angažovanje.
Svakako, među delom vaše publike koji je u interakciji sa vašim oglasima možete videti šta im se najviše sviđa i šta žele od vašeg brenda, pa shodno tome planirati predstojeće proizvode, verzije i kampanje.
Naučite kako da plasirate kampanje
Svaka od navedenih kampanja zahteva poznavanje relevantnih platformi, njihovih oglašivačkih formi i pristupa kako biste došli do rezultata koji su vam potrebni i koje očekujete. To ne možete naučiti za nekoliko meseci na kursu, jer je reč o previše kompleksnim sistemima koji zahtevaju mnogo više pažnje i iskustva. Zato posvetite bar godinu dana učenju i edukaciji, kako biste ovladali svim veštinama koje ćete kasnije u poslu koristiti.
Upišite trening za internet marketing i izaberite idealnu platformu za oglašavanje vašeg brenda.
Tim Edukacija