EVO KAKO ZARAĐUJU PARE DOK VARAJU SRPSKE PUTNIKE: Otkrivamo SEDAM NAČINA na koje TURISTIČKE AGENCIJE OBMANJUJU TURISTE!
Nagovaranje srpskih turista na putovanje u Iran u jeku krvoprolića samo je jedan u nizu načina na koji turističke agencije u Srbiji varaju i obmanjuju turiste, koji plaćaju ne tako male iznose za aranžmane!
Poslednja u nizu obmana je upravo ona koju je Kurir pre nekoliko dana obelodanio, kad je agencija "QLT Travel klab" na svojoj Fejsbuk stranici ubeđivala putnike da u Iranu nema nemira na ulicama, kao i da su slike u medijima lažne i od pre nekoliko godina. Nakon vesti u Kuriru, agencija je putovanje u ovu zemlju otkazala. Međutim, postavlja se pitanje da li bi to učinila da naš list nije objavio njihove namere.
Ovo je otvorilo pitanja na koje sve načine turističke agencije varaju i obmanjuju putnike, a našoj redakciji javila se i čitateljka L. Š. iz Beograda, koja tvrdi da je jedna turistička agencija pokušala da je prevari.
- Na sajtu agencije videla sam ponudu za Santorini u trajanju od pet dana po ceni od 500 evra, dok je put od sedam dana koštao 700 evra. Otišla sam krajem avgusta da uplatim. Međutim, radnik agencije mi je rekao da ta ponuda više ne važi, da je sada put od pet dana 700 evra, kao i da je cena od 500 evra važila samo za rezervacije i uplate u aprilu. Bila sam iznenađena, s obzirom na to da ta ponuda stoji na sajtu pet meseci. Pitala sam ga zašto im stoji nevažeća cena i nisam dobila konkretan odgovor - navela je naša sagovornica i zaključila da ova agencija sigurno na taj način obmanjuje ljude jednom cenom, a zapravo naplaćuje drugu.
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva kaže da se prethodnih nekoliko godina uvećao broj žalbi na rad agencija, kao i da je na to dosta uticala tema zamenskih putovanja i doplate za gorivo.
- Prva stvar na kojoj su agencije zakinule putnike su zamenski vaučeri. Na njima su putnici uskraćeni za određeni kvalitet putovanja, jer umesto onoga što je prvobitno uplaćeno, putnici su kasnije dobijali manje. Recimo, aranžman je bio 10 dana u hotelu sa 5 zvezdica. Agencija je kasnije za taj novac nudila ili manji broj dana, hotel sa 4 zvezdice ili su za isti aranžman tražili doplatu. Drugo veliko zakidanje je na doplati za gorivo. Na tome su agencije ovog leta naplatile oko 10 miliona evra, uglavnom suprotno Zakonu o zaštiti potrošača, iako su bile obavezne da putnicima dostave matematički obračun, kojim bi objasnile uticaj rasta cene goriva na rast troškova prevoza - naveo je Gavrilović.
On je dodao da je raznim primerima potvrđena sumnja da su agencije proizvoljno zahtevale iznose za doplatu, jer se dešavalo da na istom letu putnici plaćaju različite iznose doplate.
- Tu su i obmane s kvalitetom smeštaja. Recimo, nudi se vila, super smeštaj. Putnik stigne i zatekne poluraspadnut apartman, polomljen nameštaj itd. Ili, smeštaj nije na lokaciji koja je opisana, već se nalazi nešto dalje od plaže. Putnici se dosta žale i na odlaganje leta, tj. kašnjenje, koje putniku skraćuje boravak na destinaciji, to jest "na plaži". Iako se tu može reći da vreme leta određuje avio-prevoznik, istina je da agencija odgovara za kompletan aranžman. Kad bi agencije svojim ugovorom sa avio-prevoznikom predvidele mogućnost penala za slučaj kašnjenja leta, takve stvari se ne bi dešavale. Ipak, kao i kod doplate za gorivo, agencije pristaju na uslove prevoznika, a sva dodatna opterećenja kasnije prebacuju na putnika, čak koriste priliku da dodatno zarade - ističe Gavrilović i napominje da je najveći problem činjenica da agencije ne postupaju po reklamacijama, kao i da su retki slučajevi da je agencija pristala da obešteti putnika, vrati novac i prizna svoju grešku.
Kurir.rs/ Mina Branković
Bonus video: