Sitroenov najnoviji inovativni koncept predstavlja "otkačeni" električni automobil u čijoj se izradi koriste kartonske ploče i ostali lagani materijali koji mogu da se recikliraju, čime se nastoji da se smanji pritisak na globalne resurse.
Sitroen Oli je u potpunosti električni automobil vrlo neuobičajenog uglastog dizajna.
Neki kažu da ih podseća na ružnog, simpatičnog psića s velikim očima. Na zadnjoj strani ima platformu za podizanje tereta i prilično velike i izdržljive točkove firme Gudjir koji bi trebalo da potraju 80.000 km. Teži samo 1000 kg. Njegova baterija ima kapacitet od samo 40 kWh, ali isto tako i domet od vrtoglavih 400 km.
Cilj novog Sitroenovog koncepta je pokazati da potpuno električni automobili ne moraju biti jako skupi.
"Mi u kompaniji verujemo da elektrifikacija ne bi trebalo da bude preskupa, a ekološka osveštenost ne bi smela da bude kazna koja će ograničavati našu mobilnosti", rekao je direktor Sitroena Vinsent Kobe.
Sitroenov projektni partner, nemački hemijski div BASF, pojasnio je da Oli nudi mnoštvo "rešenja za uštedu resursa i realizaciju kružne ekonomije".
Ravni poklopac motora, krov i prednji paneli za nošenje tereta odabrani su upravo da bi se ispunili ciljevi, a to su mala težina, velika čvrstoća i maksimalna izdržljivost automobila, rekli su iz Sitroena.
Delovi su izrađeni u saradnji s BASF-om od recikliranog talasastog kartona oblikovanog u saćastu strukturu sendviča koja se nalazi između armaturnih ploča od stakloplastike. Obloženi su zaštitnim slojem čvrste, teksturirane smole.
Cena bi mu iznosila oko 25.000 evra. Neobični Oli verovatno će se najbolje osećati u urbanom okruženju, gde će moći da postigne najveću brzinu od 110 km/h. Nadopunjavanje baterije s 20 na 80 posto traje samo 23 minuta, kažu u Sitroenu.
(Kurir.rs)
Bonus video: