Ključ u bravi i osmeh na licu. Tako je bilo nekada, kada su automobili "prštali" od stila i karakterističnog dizajna i istovremeno bili maksimalno okrenuti jednostavnosti upotrebe, funkcionalnosti i kvalitetu.
Sada više nije tako, kada uđete u neki novi automobil sve sija "kao na vašaru", automobili su odavno izgubili "dušu", a pitanje je trenutka kada će nešto od elektronike "riknuti".
Na poznatom kanalu Carwow objavljeni su najgori i najnelogičniji trendovi kod novih automobila zbog kojih se kupci opravdano mogu osećati prevarenima.
1. Lažne izduvne cevi. Najgori primer je novi Audi S6 sa dizel motorom, koji ima čak četiri lažne izduvne cevi.
2. Ekran osetljiv na dodir (touchscreen) za sve komande, koji je često komplikovan za korišćenje tokom vožnje, što čak ugrožava bezbednost. Klasične komande su bile bolje.
3. Lažni zvuk motora koji ispuštaju zvučnici, kako bi se "prikrio" neatraktivni i nesportski zvuk dizelskih automobila.
4. Velike rešetke na prednjoj maskielektričnih automobila koje nemaju nikakvu svrhu, jer nisu potrebne kao propusni delovi za vazduh prema hladnjaku motora, koji ne postoji.
5. Lažne oznake modela, koje nemaju veze sa zapreminom motora. Tako npr. BMW 330i nema trolitarski, nego dvolitarski turbobenzinski motor, kao i Audi A4 35 TFSI! A Mercedes-Benz CLA 180 nema motor 1.8, kao što sugeriše oznaka, nego 1.3, kojeg pritom proizvodi u saradnji sa Renoom.
6. Lažni ventilacioni otvori za kočnice i motor, kao na Hondi Civic Type R, Audiu RSQ8, a posebno na Toyoti Supri. Užas.
7. Bez rezervnog točka, svi su surogati lošije rešenje, iako vozač može očekivati da će doživeti defekt na gumi jednom u 250.000 km (statistički).
8. Osvetljena rešetka na maski hladnjaka, trend koji je uveo BMW X6, uskoro bi mogli kopirati Audi i Mercedes. Užas.
9. Previše stupnjeva prenosa menjača, posebno automatskog, postaje kontraproduktivno. S jedne strane omogućavaju bolju prilagođenost idealnoj vučnoj karakteristici motora, ali se ta prednost poništava povećanjem mase i mehaničkih otpora. Pritom se smanjuje i pouzdanost, a sve zbog marketinških efekata.
10. Lažni efekat karbonskih vlakana.
11. Lažne sportske oznake modela, koje nemaju veze sa sportskom izvedbom motora. BMW M sport, Audi S-line, Mercedes-Benz AMG-line, Volkswagen R-line, Peugeot GT-line, Honda N-line, to su sportski paketi opreme dostupni i sa regularnim motorima.
12. Lažno drvo i piano efekat, kad se bolje pogleda i dodirne vidi se da je lažnjak, a još je i OK dok se ne izgrebu ili promene izgled na suncu.
13. "Glupi" programi vožnje, sportski kod štedljivih i štedljivi kod sportskih. Čemu, pobogu?
14. Dugme za paljenje motora, što je besmisleno, jer kad se ubaci ključ, tu se i odloži. Ovako ga treba ostaviti u džepu, gde može da smeta, ili u polici, vratima, pa potom može ispasti između sedišta, ili van automobila.
(Kurir.rs/ Autoportal)