Jedna od najvećih prednosti u poslu dizajniranja oglasa jeste prilika da radite u različitim industrijama, na raznolikim projektima i da se kao dizajner razvijate u nebrojeno mnogo smerova. Loša strana je u tome što ćete ponekad naići na klijente sa ograničenim vremenom koji, shodno tome, povratne informacije daju sporo i u nedovoljnoj meri.
Srećom, deo tog procesa je i u vašim rukama, pa možete i sami uticati na to koliko brzo ćete dobiti povratnu informaciju. Stoga pročitajte sledećih nekoliko saveta koji će vam otkriti kako da ubrzate proces dobijanja odobrenja.
Koristite prave alate
Baš kao i vi, vaši klijenti se suočavaju sa prepunim sandučićima elektronske pošte (inboxima) i poplavom poruka od svojih timova. To znači da ponekad izgube pojam o linkovima, mejlovima ili folderima u kojima se čuvaju najnoviji primeri dizajna oglasa.
Olakšajte im tako što ćete koristiti alate kao što su Trello, Figma ili drugi softveri za saradnju. Na ovaj način ćete brže pokazati klijentima kako će dizajn izgledati na realnim primerima. Kada im omogućite da lako pronađu, pregledaju i odobre sve vaše predloge za vizuelna rešenja na jednom mestu, oni će vam brže dati povratne informacije ili se odjaviti.
Uspostavite jasna očekivanja
Klijenti ponekad ne shvataju koliko vam je važno da brzo dobijete povratne informacije ili koliko vam vremena može trebati da izvršite promene. Imajući ovo na umu pametno je uvesti ideju o blagovremenim revizijama u ranoj fazi dizajna.
Neki od načina na koje to možete da uradite uključuju spominjanje inicijalnih rokova i revizija u vašem predlogu saradnje, kreiranje vodiča „Kako sarađivati sa nama“ tokom početne faze, ali i određivanje jasnog vremenskog okvira za povratnu informaciju s obavezivanjem na poštovanje tog roka ugovorom. Iako se nešto od ovoga u početku može činiti zahtevnim, klijenti će najčešće pozdraviti to što ste organizovani i proaktivni.
Zahtevajte jasan brif
Iako klijenti mogu da vam ispričaju sve o svojim zahtevima za oglase neformalno u razgovoru ili mejlu, trebalo bi da zahtevate i pisani dokument. Sastavljanjem njihovih uputstava u formalni izveštaj koji klijent može da pregleda i odobri umanjujete dalje komplikacije. A kada i vama i klijentu bude kristalno jasno šta je potrebno da uradite, brže ćete dobiti odobrenje.
Odgovarajući takozvani brif bi morao da sadrži jasan opis ciljeva kampanje, specifikaciju rešenja koje se očekuje, tekst ili bilo koji dodatni elementi koji se na vizuelnom rešenju moraju naći, kao i standarde za prikaz brenda koje ćete pratiti da biste ostali verni dosadašnjoj komunikaciji klijenta.
Podelite planove i rokove na vreme
Klijenti neće uvek razumeti vremenske okvire vašeg projekta ili tima. Kao rezultat toga, može se desiti da vašem predlogu prilaze pod pretpostavkom da kašnjenje povratne informacije neće uticati na vaš dalji tok rada.
Zato deljenje vremenskih grafikona projekta ili kalendara sa klijentom jeste dobra taktika. To osigurava da su se sve strane sporazumele, a klijentu jasno stavlja do znanja da kašnjenja mogu imati negativan efekat.
Pomozite klijentu da vam dâ povratnu informaciju
Ponekad razlog zašto klijenti odugovlače nije to što su previše zauzeti već zato što nisu sigurni kako da procene vaš rad. Takođe se dešava da izgube pojam o promenama koje ste do sada napravili ili jednostavno nisu sigurni šta čini dobar dizajn oglasa.
Posao dizajnera je da vodi klijente u davanju povratnih informacija koje moraju biti upotrebljive i jasne za sve članove tima. Da biste im pomogli da izbegnu zabunu, izričito im recite kakvu povratnu informaciju očekujete, a čak možete klijentu dati kontrolnu listu ili obrazac koji će morati da popuni.
Naučite kako da povratna informacija bude pozitivna
Iako povratna informacija najčešće zavisi od klijenta, činjenica je da sa iskustvom dolazi i sve manje izmena. Kao verziran profesionalac, lakše prepoznajete potrebe projekta i brže dolazite do rešenja. Da biste došli na taj nivo, neophodna vam je dobra osnova. Nju ne možete steći na kratkim kursevima od po nekoliko meseci, već je neophodno da uložite bar godinu dana kako biste mogli da sebe nazovete dizajnerom. Kombinacija praktičnih i teoretskih znanja mnogo će vam pomoći da sebi obezbedite bolju početnu poziciju i da bolje razumete i koncept i praksu dizajna.
Upišite jednogodišnju obuku za grafički dizajn i dođite do rezultata koji su vam potrebni.
(Tim Edukacija)