ZAŠTO PLAĆAMO GREJANJE CELE GODINE? Gavrilović: Zakon kaže da treba da plaćamo samo ono što potrošimo, OVO JE DUŽNIČKO ROPSTVO
Samo u Beogradu na adresu Elektrane stiglo je 245 zahteva za trajno odjavljivanje sa daljinskog sistema grejanja, no to ne znači da će Toplana te zahteve i odobriti.
Od čega to zavisi i kako moguće to realizovati, razgovarali su voditelji Anastasija Čanović i Ivan Kleut, sa Dejanom Gavrilovićem iz udruženja potrošača Efektiva.
- Ja sam bio nezadovoljan uslugom jer grejanje nije bilo adekvatno, odlučio sam da obustavim grejanje, posebno jer ga plaćam i leti. Uputio sam reklamaciju i rekao da puste vodu u radijatore i ohlade stan, kada već i leti plaćam grejanje. Zakon o zaštiti potrošača kaže da račun treba platiti u skladu sa potrošnjom i to je ono čime se vodimo - rekao je Gavrilović.
Po saznanjima Kurira u periodu od 2019. do 2020. godine Beogradska Toplana napravila je profit od 25 do 35 miliona evra! Kako da se sprovede individualna štednja, i šta ukoliko ne želimo više da budemo deo tog sistema grejanja, Gavrilović je dao dalje smernice:
- Potrošači koji plaćaju grejanje po kvadraturi stana su praktično u dužničkom ropstvu. Ako grejna sezona traje šest meseci, za ostali period koji nije grejan, fer bi bilo da se građanima smanji taj iznos koji nije konzumiran! - istakao je on i naveo da:
- Zakon nalaže da je grejanje optimalna usluga po ekonomski prihvatljivim cenama, kao i da korisnik koji želi da promeni uslugu neće snositi troškove istih. Ne živimo u robovlasničkom društvu, potrošači imaju svoja prava - rekao je Gavrilović za Kurir.
Kurir rs