Srpski klupski rukomet dugi niz godina je u krizi i potpuno trećem planu u odnosu na fudbal i košarku.
Ukoliko se ne uvedu neke drastične promene, deluje da većeg pomaka u budućnosti neće biti. O ponavljanju osamdesetih godina prošlog veka, kada je Metaloplastika dva puta osvajala Kup evropskih šampiona, da i ne pričamo.
Podaci o poseti u dvoranama na početku rukomente ARKUS lige daju dodatni razlog za brigu. Prosečno je na utakmicama najjače srpske rukometne lige u prva četiri kola bilo samo 174 gledalaca.
Tribine u manjim sredinama su nešto popunjenije, pa tako najveću posetu beleži Šamot iz Aranđelovca, sa ukupno 2.000 gledalaca na tri utakmice u svojoj dvorani. Slede Kać, Leskovac, Kostolac... Sa druge strane, Crvenu zvezdu je u prve dve utakmice uživo pratilo prosečno 300 gledalaca, Radnički iz Kragujevca 225, a Partizan i Vojvodinu po 175 ljubitelja rukometa.
Na temu slabe posete u srpskom rukometu za Kurir je govorio Žikica Milosavljević, nekada najbolje desno krilo na svetu, a trenutno trener Radničkog iz Kragujevca.
- Smatram da su dva glavna razloga za slabu posetu na rukometnim utakmicama u Srbiji. Prvi je nedostatak reprezentativnih uspeha. Reprezentacija je ta koja pokreće publiku i povećava popularnost sportu, a poslednjih godina nije bilo većih uspeha nacionalnog tima. Sa dobrim rezultatima srpske reprezentacije u predstojećem periodu verujem da će i interesovanje u domaćoj ligi da se poveća - započeo je razgovor proslavljeni rukometaš.
- Drugi razlog je sistem takmičenja, koji prethodnih godina nije bio dovoljno zanimljiv. Igralo se mnogo nebitnih utakmica i to samo po sebi odvlači publiku od praćenja rukometa. Sa novim sistemom koji je na snazi od ove godine, verujem da će biti više zanimljivih utakmica, što mislim da garantuje bolju posetu. Sezona je tek počela, a kako prvenstvo bude odmicalo, tako će verovatno i interesovanje biti veće - rekao je Milosavljević.
Predmet razgovora bio je i podatak o nešto boljoj poseti u manjim sredinama, a veliki nedostatak za srpske klubove je neprohodnost ka Ligi šampiona u kojoj mogu da učestvuju samo klubovi iz najboljih evropskih liga.
- Rukomet je sport koji je tradicionalno popularan u manjim mestima, tako da to nije ništa čudno. Da bi u Beogradu poseta bila veća potrebne su i evropske utakmice koje privlače pažnju širih masa. A mi imamo situaciju da srpski klubovi uopšte nemaju pristup Ligi šampiona kao najjačem evropskom takmičenju - ističe trener Radničkog.
Kvalitetniji marketing i promocija rukometa predstavljaju jedan od načina kako da se poveća interesovanje publike u Srbiji.
- Marketing je sigurno jedan od bitnih faktora. Imamo slučajeve da ljudi u gradu i ne znaju da se igraju rukometne utakmice. To je ipak stvar uprava klubova. Promocija rukometa bi morala da se prilagodi današnjem vremenu. Pri tome ne mislim da se samo na sajtovima postave najave utakmica, već da bude veća aktivnost na društvenim mrežama kao što je Fejsbuk, Instagram i druge društvene mreže - zaključio je razgovor na ovu temu Žikica Milosavljević.
Kurir sport