Da bi postigli željene rezultate, prodavci moraju da ovladaju pravim prodajnim veštinama, ali i analitičkim veštinama. Efikasna strategija je od suštinskog značaja za njihov uspeh.
Ako se bavite prodajom, važno je da održavate svoje veštine. U studiji slučaja Rain Group otkriveno je da je klijent koji je uspešno prošao obuku zaključio 15,2% više poslova i unapredio svoju mrežu za 12,2%.
Kako napreduje tehnologija, tako se menjaju i veštine na kojima morate raditi. Počnite od sledećih.
Efikasna komunikacija
Sposobnost jasne i efikasne komunikacije kroz različite kanale jeste veština koju svaki prodavac mora posedovati. Od izrade privlačnih prodajnih imejlova, preko kreiranja prezentacija, sve do razgovora sa kupcima – profesionalci u prodaji se svakodnevno susreću sa izazovima komunikacije. Zato oni moraju neprestano da usavršavaju i svoje govorničke veštine, a i sposobnost jasnog i preciznog pisanja tekstova.
Poznavanje proizvoda
Zašto bi vaši potencijalni klijenti trebalo da kupe vaš proizvod? Ako niste sigurni koju vrednost vaš proizvod nudi i koje su njegove ključne karakteristike, nećete moći da za njega pridobijete kupca. Pored toga, prodaja pogrešnog proizvoda kupcu jeste vrsta greške koju biste morali da izbegnete ako želite zadovoljne klijente koji vam se vraćaju. Zato biste kao prodavac morali da znate sve detalje o artiklima ili uslugama koje prodajete, ali i o potencijalnim klijentima do kojih pokušavate da doprete, o čemu je reč u sledećoj tački.
Korisničko iskustvo i podrška
Vrhunski prodavci grade dugoročan odnos sa klijentima i kupcima. Za predstavnike prodaje ovo se svodi na ulaganje vremena u proces dolaska do informacija o sagovornicima. Njihov cilj je da shvate kako njihova ponuda može da ublaži bolne tačke kupaca. To im pomaže i da postavljaju smislena pitanja za otkrivanje tokom inicijalnih poziva, kako bi uspostavili smislen odnos.
Rešavanje problema
Kada ste profesionalac u prodaji, vaš krajnji cilj ne bi trebalo da bude samo da zaključite posao, već da rešite problem za kupca. Zato predstavnici prodaje treba da budu stručni za osmišljavanje rešenja. Ne samo da bi trebalo da budu u mogućnosti da rešavaju trenutne izazove, kao što je pomoć kupcima da prevaziđu primedbe, već i da predvide buduće izazove koji se mogu pojaviti u budućnosti i, shodno tome, da pripreme rešenja.
Prodajne demonstracije
Sprovođenje vašeg potencijalnog kupca kroz demonstraciju proizvoda ključni je element procesa prodaje, kojem bi trebalo pažljivo pristupiti. Kako biste potencijalne klijente upoznali sa svojim uslugama i artiklima na pravi način, morate ih kroz prezentaciju koja se lako prati dovesti do naredne faze u kojoj ćete otpočeti pregovore.
Veštine pregovaranja
Čak i nakon dobro izabranih potencijalnih klijenata i izlaganja promišljenog predloga, mnogi poslovi propadnu u fazi pregovora. Zato su pregovaračke veštine neophodne. Kada su predstavnici sposobni da efikasno pregovaraju o uslovima sa kupcima i donosiocima odluka na obostranu korist, veća je verovatnoća da će obezbediti bolje rezultate.
Navedene sposobnosti su neophodne, ali neće biti dovoljne ako se tu zaustavite i odlučite da ne potkujete svoje veštine i praktičnim znanjima, od tehničkih znanja za upravljanje kompleksnim CRM sistemima, sve do veština korišćenja alata za prikupljanje potencijalnih kupaca. Zato upišite obuku za menadžment u prodaji i osposobite se za rad u dinamičnom okruženju predstavnika prodaje.
Tim Edukacija