DIZAJN LOGOTIPA: Ovo su saveti profesionalnih dizajnera za rad na logotipu
Najuspešniji logotipi su oni koji podjednako dobro funkcionišu na različitim kanalima. Međutim, proces kreiranja logotipa može biti dugotrajan i frustrirajući. Bilo da pravite logo prvi put, ili ste već dugo u procesu dizajna, ili pak samo želite osveženje postojećeg logotipa – sledeći saveti za dizajn će pomoći vašem timu da bude najbolji i najefikasniji u tom poduhvatu.
Definišite šta želite
Pre bilo čega drugog, identifikujte ciljeve svog projekta dizajna logotipa i dobro shvatite zadatak koji je pred vama.
Odredite šta tačno želite da postignete logotipom, a zatim definišite šta će biti potrebno da biste došli do rešenja.
Zapamtite: brendiranje i logo su dve različite stvari. Brendiranje je nijansirana umetnost oblikovanja vašeg brenda, dok logo služi kao vizuelna reprezentacija samog brenda. Obe stvari su važne, ali nisu iste.
Kada dizajnirate svoj logotip, počnite kratkim opisom (brifom), odnosno zahtevom kojim biste mogli da pokrijete potrebne informacije. I dok ga pišete, obavezno razmislite o tome koliko bi vaš logo trebalo da košta, jer će vam dati predstavu o tome koje su opcije dizajna dostupne u okviru vašeg budžeta.
Počnite od papira i olovke
Danas, kada imamo naviku da počnemo rad uskačući direktno u neki digitalni softver kao što je Adobe Creative Cloud, skloni smo da zaboravimo na snagu papira i skiciranja. Skica ne mora da bude savršena, ali može vas pokrenuti na kreativnost. Skiciranje vam pomaže da vizualizujete, razvijete oblike i dobijete početne zamisli.
Ne morate da budete novi Pikaso da biste mogli komunicirati putem skice. Čak i ako nećete vi lično raditi na dizajnu logotipa, to je odličan način da brzo podelite svoje misli sa drugima. Opipljive vizualizacije, kao što je nacrt na papiru, takođe vam mogu pomoći da brzo identifikujete šta volite i ne volite u estetici logotipa.
Za male i brze ideje vizualizacija na papiru je često brža od rada u digitalnom obliku. Možda zvuči staromodno, ali olovka i papir bi trebalo da budu sastavni deo kreativnog procesa.
Pozabavite se pričom
Izrada logotipa vam daje priliku da ispričate priču. Da biste uticali na zaplet priče, uspostavite ključne reči koje definišu brend i koje govore o tome ko ste i kakve vrednosti imate, a zatim ih utkajte u svoj logotip. Ove ključne reči će doneti značenje i svrhu vašem logotipu.
Značenje u logotipu ne mora biti očigledno, ali bi trebalo da služi kao deo razgovora. Svaka osoba pamti iznenađenje koje je osetila kada je prvi put primetila strelicu na logotipu Fedexa, a ako pažljivo pogledate logo čuvene trke kroz Francusku „Tour de France” – videćete biciklistu u akciji.
Monohromatski prikaz je najbolji za početak
Iako su boje zaista važne za identitet vašeg brenda, one takođe mogu biti subjektivne. Dizajniranje logotipa u boji može ometati kreativno razmišljanje. Imajte ovo na umu: u jednom trenutku svi logotipi će biti prikazani kao crno-beli. Dakle, nikad ne škodi da rad započnete kao monohromatski.
Sa crno-belim logotipom možete se fokusirati na ključne oblike i poruke koje šaljete. To je odličan način da se usavršite u onome što je najvažnije. Kada vam bude udobno i kada budete zadovoljni crno-belom verzijom logotipa, probajte i verziju u boji.
Držite se jednostavnosti
Uspešan logo treba da bude lako shvatljiv. On ne sme da bude preterano složen. Kod dizajna logotipa jednostavnost je ključna, jer pomaže da se vaš dizajn lako pamti. Pored toga, jednostavni logotipi su najsvestraniji i najkorisniji.
Vrlo često važi deviza „manje je više”, što posebno stoji kada je u pitanju dizajn nečeg jednostavnog kao što je zaštitni znak brenda. Logotip ne mora da bude prepun elemenata ili sa previše podsticajnim elementima. U stvari, negativni, odnosno prazan prostor pomaže da logo ostane čist.
Mnogi od najpoznatijih svetskih brendova imaju izuzetno jednostavne logotipe (Apple, Chanel, Olimpijske igre ili Spotify).
Naučite kako da se usavršite
Za bavljenje dizajnom neophodne su vam osnove, teorija boja, oblika, osnovni koncepti i razumevanje ciljne grupe i ciljeva zadataka koji su pred vama. Njima ne možete ovladati za nekoliko meseci na kratkom kursu. Posebno imajući u vidu značaj projekta kao što je kreiranje zaštitnog znaka brenda, neophodno je uložiti vreme u edukaciju kako biste sebe mogli da nazovete profesionalcem. Zato uložite bar godinu dana u učenje i bićete oduševljeni rezultatima do kojih ćete doći.
Upišite obuku za grafički dizajn i krenite u susret svojoj karijeri iz snova.
Tim Edukacija