IZGUBLJENO DELO POZNATOG SLIKARA PRODATO ZA OKO 100 DOLARA: Procenjuje se da vredi preko 280.000, a pojavilo se na BUVLJAKU!
Prošle godine se na rasprodaji na buvljaku u gradu Dosetu pojavila izgubljena slika majstora futuriste Umberta Bočionija i prodata je za oko 100 dolara, a samo platno moglo bi da vredi 288.000 dolara
Novopronađena dela Umberta Bočionija, italijanskog futuriste koji je preminuo u 34. godini života, prava su retkost.
Anonimni kupac rekao je za Dejli telegraf da su sliku pronašli na gomili velikog broja dela, od oko 20 različitih umetnika. Iako su u početku verovali da je platno naslikao američki impresionista Vilijam Merit Čejs, pronašli su potpise na prednjoj i zadnjoj strani koji sugerišu da bi to mogao biti Bočioni.
Novi vlasnici su pokušali da istinu utvrde u Sotesbiju, ali su uspeli da ga pripišu pravom autoru tek nakon što su ga odneli u londonsku kancelariju aukcijske kuće Doroteum sa sedištem u Beču, koja je kupce uputila na Bočionijevog proučavaoca Alberta Dambruoza, koji radi u Akademija lepih umetnosti u Fođi.
Naučnik je ispitao potpise i uporedio tehniku sa drugim poznatim radovima i utvrdio autorstvo. Dambruzo je potom uključio ovo delo (koje datira iz 1911. godine), kao naslovnu sliku studije "Boccioni: Unpublished Works", koja predstavlja 41 dosad neviđenu kreaciju ovog predstavnika futurizma.
Međutim, ne slažu se svi naučnici oko autorstva: dok je Dambruozo portretu dodelio sertifikat o autentičnosti, drugi istaknuti stručnjak za Bočionija, Ester Кoen, bila je uzdržana.
Ovaj portret označava kamen temeljac u Bočionijevoj praksi, ocrtavajući njegovu tranziciju iz divizionističkog perioda u intuitivni stil slikanja koji je temelj futurizma.
Dambruozo procenjuje da bi portret mogao da vredi više od 288.000 dolara - što je, iako mnogo manje od 4 miliona dolara prikupljenih za Bočionijevu najpoznatiju skulpturu 2019. godine, i dalje znatna suma.
Кako je slika dospela u Englesku je misterija, ali njeno postojanje je retkost, s obzirom na Bočionijevu ranu smrt u nesreći 1916. godine. Umetnik je ostavio skoro 1.000 crteža, ali samo 250 slika i 25 skulptura, navodi Telegraf.
U svoje vreme, futuristi su izlagali širom zapadnog sveta, priređujući predstave u Parizu, Roterdamu, pa čak i u San Francisku između 1912. i 1915. Nova dela u Dambruozovoj knjizi sada su svuda od Brazila do Australije. Od 200 radova prijavljenih za ovu knjigu, tri četvrtine su bile lažne, što je problem koji posebno pogađa tržište.
(Kurir.rs/Telegraf)
Bonus video: