Nemački autoban najpoznatiji je po tome što se priča da nema ograničenja brzine. U praksi je, međutim, sasvim drugačije, iako zone bez ograničenja postoje.
Na pojedinim delovima nemačkih auto-puteva nema ograničenja brzine, ali to ne znači da vozači mogu da rade šta hoće. Doduše, mogu, ali moraju da se suoče sa posledicama.
Naime, i dalje postoji termin preporučene brzine od 130 km/h, koji važi za motorna vozila ukupne mase do 3,5 tone. Ovo je preporuka za brzinu ako maksimalna brzina nije ograničena odgovarajućim znakovima.
Prema Nemačkom auto-klubu (ADAC), ova preporuka važi samo ako su vremenski uslovi pogodni. U slučaju jake kiše ili magle, preporučena brzina je još manja...
Naravno, ukoliko se uključe digitalni znaci o ograničenju brzine, vozači moraju da je poštuju. Ovi znaci najčešće se aktiviraju u blizini velikih gradova, gde je veliki protok saobraćaja.
Ko se ne pridržava preporučene brzine na deonicama auto-puteva bez ograničenja, ne mora da strahuje od kazne, jer prekoračenje preporučene brzine nije prekršaj.
Doduše, postoji i bezbednosni aspekt – što je veća brzina, to je vreme reakcije kraće, duži zaustavni put vozila... Ali to nisu svi problemi.
Ako preticanjem oštetite drugog učesnika u saobraćaju, možete upasti u ozbiljne nevolje. S obzirom da nepoštovanje preporučene brzine povećava rizik od nesreće, može postojati rizik od solidarne odgovornosti u slučaju sudara.
To, na primer, znači da svako ko prebrzo vozi krajnjom levom trakom i udari u vozilo koje iz vozne naglo skrene u tu traku, može biti delimično kriv za nesreću ako značajno prekorači propisanu preporučenu brzinu.
To dalje znači da ćete vi ili vaše osiguranje morati da pokrijete deo štete.
(Kurir.rs, B92)