Šta su činjenice, a šta mitovi kada govorimo o muškoj nezi i zdravlju?

Promo

Da li je za muškarce podjednako važan SPF (i u zimskim mesecima), da li samo žene znaju koje su dobrobiti od onog što Španci zovu „siesta“ a mi popodnevnim odmorom, kao i koje korake muška populacija može da preduzme da bi sprečila bolesti i očuvala zdravlje?

Kada pregledate medijske naslove, naići ćete na mnogobrojne tvrdnje da muškarci, uopšteno gledano, idu ređe kod lekara i samim tim obavljaju manji broj preventivnih pregleda. Za muškarce važi da u većem procentu konzumiraju alkohol i cigarete i češće prave rizičnije i manje zdrave izbore. Kada se na to nadoveže pređašnja pretpostavka o (ne)odlasku kod lekara, dolazimo do teme šta su mitovi, a šta istina kada govorimo o muškim navikama, nezi muškarca i očuvanju njegovog zdravlja?

Bore nisu samo „ženska muka“

UVA i UVB zraci utiču kako na kožu žena, tako i na kožu muškaraca. Koliko je značajno da se muškarci neguju može da se zaključi i ako se pogleda asortiman jednog od najvećih drogerijskih lanaca u Evropi dm drogerie markt. Muškarci u svoj neseser odavno pakuju više od tri proizvoda, a osnovna nega je „passé“. Naime, poslednjih godina ponuda za negu muškaraca prevazilazi osnovne proizvode jer i muška koža zahteva da bude odgovarajuće tretirana. Tako, na primer, u dm drogerijama, koje važe za omiljeno mesto kupovine ne samo kod žena, i muškaraci pronalaze inovativne proizvode koji odgovaraju njihovim potrebama i dnevnoj rutini. Tako saznajemo da muškarci koriste proizvode poput pilinga za čišćenje lica s efektom hlađenja, kao i kreme s hijaluronom, ili Balea MEN „Hydro“, masku za lice u vidu maramice s efektom umirivanja i hidratacije kože.

Anti-age nega postaje i muška rutina

Anti-age, isto tako, nije reč koju bi trebalo da koriste samo žene kada razmenjuju informacije o novim proizvodima. Muškarce u zrelijem dobu takođe pogađaju bore, koje su deo procesa starenja i koje mogu da se preduprede kremama na bazi kolagena i hijalurona iz asortimana muške nege u drogerijama dm-a.

Muškarci, i vama treba „beauty sleep“

„Men’s Health“, jedan od poznatih magazina koji je posvećen muškarcima, objavio je kako različite studije pokazuju da tzv. „beauty sleep“, ili dodatni mini-odmor tokom dana, zaista može da produži životni vek ne samo žena već i muškaraca – i da to nije stereotip. Naravno, pod uslovom da muškarci redovno izdvajaju vreme za to. Užurbani način života, najpre prisutan kod mlađih muškaraca, obično ne dozvoljava čak ni redovan san, a šanse su još manje kada je reč o kratkom odlasku na spavanje tokom dana.

„Vreme je za razgovor o prostati“

Promo 
foto: Promo

Kada govorimo o nezi, nužno je da se dotaknemo i brige o zdravlju. Nega je bitna, ali briga o zdravlju u vidu redovnih skrininga aksiom je koji niko ne može da ospori. Nije zabluda da će redovni odlazak na preglede sprečiti razvoj bolesti, ako do nje uopšte dođe.

Centar za kontrolu i prevenciju bolesti u SAD-u nedavno je objavio tekst pod nazivom „Muškarci, vreme je za iskren razgovor o prostati“ u kome je istaknuta važnost obavljanja uroloških pregleda i redovnih razgovora s lekarom. Ono što je još važnije, ukoliko se neke teške bolesti otkriju na vreme, šanse za izlečenje su skoro 100 odsto, a urološki pregledi i samopregledi su presudni u prevenciji.

Upravo zbog važnosti prevencije, mesec novembar posvećen je globalnoj kampanji koja za cilj ima da predupredi bolesti prostate. Jedna od kompanija koja u našoj državi sprovodi ovu kampanju pod nazivom Movember jeste dm drogerie markt. Drogerijski lanac dm sada već tradicionalno usmerava sredstva za kupovinu opreme urološkim klinikama u Srbiji, što će učiniti i ove godine krajem novembra. Kampanja Movember, između ostalog, poručuje i mlađim muškarcima da je važno da vode računa o sebi. Zdravstveni problemi koji se, kako pokazuju podaci, mogu javiti i u mlađem dobu, signal su da se redovnim urološkim pregledom može osigurati zdrav i dug život – ukoliko se bolest otkrije na vreme. Preciznije rečeno – prevencija nije ni mit niti zabluda, ona je ključ u očuvanju zdravlja.

Promo