LinkedIn je drušvena mreža čije stranice omogućavaju korisnicima da otkriju, prate i pronađu nove pozicije u svojim omiljenim kompanijama. Ali one nisu korisne samo za one koji traže posao i profesionalce u struci. Tako, primera radi, ukoliko posedujete firmu, organizaciju ili drugu vrstu biznisa, možete da koristite stranice profila kompanije na LinkedInu da se povežete sa svojom publikom i ojačate imidž svog brenda.
Mnogo toga se dešava na LinkedInu. Ljudi objavljuju novosti iz industrije, profesionalci traže nove poslove, prodavci predstavljaju potencijalne kupce, a svi članovi LinkedIna se povezuju, ćaskaju i grade odnose. Sa više od 800 miliona članova, ovaj nivo aktivnosti nije iznenađenje.
Iako sve te interakcije deluju kao proizvod spontantosti, ništa se od toga ne dešava stihijski, već je za sve neophodan ozbiljan plan i ideja. Evo od čega da krenete i koje su najbolje prakse u oglašavanju kompanije na toj mreži.
Otvarajte dijaloge
Jednostrani razgovori nisu zabavni, a isto važi i za kompanije koje imaju tendenciju da objavljuju sadržaj koji deluje kao da previše napadno promoviše njihove proizvode i usluge. Kako bi bio vredan za vašu publiku, vaš brend mora da bude koristan i prijateljski, a ne prodajno raspoložen. Ako objavljujete vesti koje se odnose na kompaniju ili najavljujete proizvod, uverite se da materijal koji delite publici donosi određenu korist.
Da biste bili sigurni da ćete svoje pratioce navesti da stupe u interakciju sa vašim sadržajem, usredsredite se na humanizaciju razgovora. Primera radi, postavljajte promišljena pitanja kako biste uključili svoju publiku umesto da koristite tekstove koji su isključivo izjave i saopštenja.
Izbegavajte generičke (stock) fotografije
LinkedInovo istraživanje pokazuje da objave sa slikama imaju kao rezultat 98% više komentara od objava bez slika. Najbolja praksa je da u vest koju objavljujete uključite sliku ili multimedijalni sadržaj. U korišćenju sadržaja trebalo bi da budete originalni i ne koristite preterano eksploatisane generičke slike sa skladišta fotografija koje se mogu pronaći na velikom broju web stranica. Dobar primer je kompanija Airbnb, koja čuva slike svojih domaćina i zaposlenih za korišćenje na društvenim mrežama. Ovakva praksa pomaže brendu da se izdvoji iz mora kompanija koje koriste nasumične slike preuzete sa digitalnih skladišta slika (online stock).
Redovno objavljujte sadržaj
Jedna dobra objava u mesec dana nije dovoljna. Objavljivanje redovnih dnevnih sadržaja je najefikasniji način da povećate broj interakcija i da razgovarate sa svojom ciljnom grupom.
Naravno, generičke objave koje se obraćaju svima nisu pravo rešenje. Da biste znali kako i o čemu treba da pišete, potrebno vam je duboko razumevanje ponašanja potrošača. Stoga se usmerite na prikupljanje tih informacija.
Fokusirajte se na svoje lidere i njihove inicijative
Pod liderstvo u idejama (Thought leadership) spadaju sve one inicijative koje promovišu vašu kompaniju kao tim eksperata. LinkedIn je savršeno mesto da podelite takav tip sadržaja i prikažete perspektivu vaše kompanije na različite teme vezane za industrijske trendove.
Kada kreirate sadržaj tog tipa, učinite ga autentičnim i zanimljivim, jer ovo nije prostor za tradicionalne reklamne slogane. Vaš cilj je da započnete razgovor i navedete ljude da razmišljaju o vašoj kompaniji na nove načine.
Pričajte o relevantnim događajima
Promovisanje industrijskih konferencija, seminara i sajmova takođe vam može pomoći da privučete pažnju na LinkedInu. Ako prisustvujete događaju, obavezno objavite to na svojoj stranici na LinkedInu. Možete čak napraviti i odvojenu stranicu događaja i pozvati sve sa kojima ste umreženi da prisustvuju.
Ako ne prisustvujete događaju, i dalje možete da delite objavu sa linkom koji će voditi na sâm sajt događaja. U pitanju je odličan način da se uključite u razgovore u industriji i pokažete svojim pratiocima da ste u toku sa dešavanjima u svojoj oblasti.
Podstaknite zaposlene da se uključe
Vaši zaposleni su neki od vaših najboljih ambasadora brenda i možete ih iskoristiti u promotivne svrhe.
Kada zaposleni objavljuju svoja autentična iskustva o vašoj kompaniji, prednosti za vas se šire i pre samog postojanja svesti o brendu kod potrošača. Kada vaši zaposleni dele vesti o organizaciji na sopstvenim mrežama, to donosi ogroman broj koristi. To je prilika da se proširi mreža prodajnog tima i stvaraju novi kontakti, širi dobar glas o firmi, razglase uspesi i kreiraju utisci (impressions) koje će upotrebiti vaš marketinški tim. Povećaće se medijski prostor i tako će i vaš PR tim moći da gradi poverenje među talentima koje vaš tim regrutera možda želi da dotakne.
Naučite kako da izgradite brend na LinkedInu
Kao i svaka druga društvena mreža, i LinkedIn ima svoje algoritme koji funkcionišu na određeni način i zahtevaju posvećenost. Ako želite da ovladate i ovim segmentom oglašavanja, kako biste imali sveobuhvatni pristup svojoj strategiji, ne gubite vreme na kratkim kursevima koji neće zagrebati ni površinu. Neophodan vam je širi pristup i praktično znanje, pa zato uložite bar godinu dana u svoju edukaciju kako biste imali dovoljno samopouzdanja da razvijete karijeru u tom smeru.
Upišite obuku za internet marketing i napravite korak ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.
Tim Edukacija