Fenomen crnog petka drma planetu, a pomama za popustima i ovog puta, uprkos krizi i visokoj inflaciji, neće zaobići ni Srbiju. Iako su ove godine okolnosti takve da se ne mogu očekivati gužve po prodavnicama kao ranije, trgovci već trljaju ruke očekujući veću zaradu.
Na poslednji petak u novembru trgovci obično oglašavaju popuste koji idu i do 70 odsto, ali ko se namerio da obavi svoju kupovinu baš na ovaj dan, valjalo bi dobro otvoriti oči, jer smo se poslednjih godina uverili da cene ovog dana gotovo da se ne umanjuju, pogotovo kada je u pitanju tehnička oprema.
O crnom petku u emisiji Puls Srbije na Kurir TV govorio je Nenad Kovačević sa portala Sasomange.
Kovačević je objasnio kako je i kada nastao crni petak.
- Crni petak je nastao u Amerci, a postoje tri teorije kako se to dogodilo. Trgovci su ga posle Dana zahvalnosti nazvali crnim, zato što su radnici hteli da petak spoje sa vikendom pa su oni imali problema.
Realnije je, međutim, da je Crni petak nastao 60tih godina prošlog veka kada je policija htela da opiše stanje na ulicima nakon Dana zahvalnosti, pa su zbog neverovatne gužve na ulicama policija i taksisti nazivali taj petak crnim. Negde 2000tih godina fenomen crnog petka postepeno se prebacivao iz Amerike u evropske zemlje, a i kod nas je veoma aktuelan u poslednjih 10, 15 godina - rekao je Kovačević.
Na pitanje da li trgovci na ovaj dan pribegavaju marketinškim trikovima, te da se zapravo radi o manjim popustima od onih koje reklamiraju Kovačević kaže:
- Crni petak je samo danas, ali trgovci popuste najavaljuju i tokom cele nedelje. Već početkom meseca se oglašavaju popusti, pa tako imamo i crni novembar, naročito u onlajn trgovini. Trgovci se svakako služe marketinškim trikovima. Kada napišu sniženje do 70 odsto, ono uglavnom bude od 20 do 30 odsto, ali kupcima ponekad i tako mala ušteda zbači.
Kovačević kaže da se na portalu Sasomange trenutno uglavnom traži tehnika, posebno televizori s obzirom na svetsko prvenstvo, ali i novogodišnja oprema, jelke i ukrasi.
Kurir.rs