Kinesko tržište robe široke potrošnje otporno uprkos kovidu 19

Foto: Kineska medijska grupa

Kineski sektor robe široke potrošnje ostao je otporan uprkos preprekama u lancu snabdevanja i pritisku na ekonomski pad izazvan kovidom 19, navodi se u nedavnom izveštaju.

Sektor je porastao za 3,6 odsto na godišnjem nivou tokom prva tri kvartala 2022. godine, prema izveštaju koji su zajednički objavili ''Bain & Company'' i ''Kantar Worldpanel''.

Izveštaj je analizirao 26 ključnih kategorija koje obuhvataju četiri najveća sektora robe široke potrošnje: upakovanu hranu, piće, sredstva za ličnu negu i za održavanje kuće.

Sektori upakovane hrane i održavanja kuće zabeležili su najveći rast tokom perioda zbog gomilanja zaliha izazvanih pandemijom i povećane brige za zdravlje i higijenu.

Zanimljivo je da se više od polovine ukupnog međugodišnjeg rasta robe široke potrošnje u prva tri kvartala može pripisati upakovanoj hrani.

Što se tiče maloprodaje, e-trgovina je porasla sličnim tempom kao i sveukupno tržište robe široke potrošnje, dok su manji formati oflajn prodavnica i onlajn-oflajn (O2O) trgovina bili na udaru epidemije, navodi se u izveštaju.

Vrednost trgovine O2O porasla je za 17 procenata u trećem kvartalu u odnosu na prošlu godinu s obzirom da su potrošači pravili zalihe i kupovali potrepštine.

Prodavnice prehrambenih proizvoda takođe su dobile na snazi, pokazao je izveštaj.

(Kurir.rs/Kineska medijska grupa)