Usluga taksija je opet poskupela. Start umesto 220 košta 270 dinara u sve tri tarife. Kilometar u prvoj tarifi je sa 80 povećan na 96, u drugoj je cena skočila sa 100 na 116, dok u trećoj iznosi 192 dinara, spram prethodnih 160.
Da li ovo poskupljenje prati i sva ostala, i čime ga iz taksi udruženja opravdavaju, proveravao je reporter Kurir TV Predrag Žambok sa Aleksandrom Bijelićem, predsednikom Saveza auto taksi udruženja Srbije.
- Ovde se ne radi o zadovoljstvu, to moraju da shvate i naši korisnici. Ovde se radi o egzistenciji neke službe. Ako znate da je sve poskupelo za 10 meseci od drugog poskupljenja taksija za 13 godina, onda shvatate da je do toga moralo da dođe - kaže Bijelić.
On je naveo i konkretne razloge za njihove zahteve za poskupljenjem.
- Taksisti nemaju pravo na bolovanje, to nam niko ne plaća i moramo od nečeg da se finansiramo. Ako znate da nam od januara porezi i doprinosi poskupljuju za 20 odsto, da popravku vozila ne možete da uradite za manje od 15-20 dana i da nama to firme ne plaćaju, onda znajte da mi to sve sami plaćamo i da moramo da egzistiramo. Plus poskupoljenje rezervnih delova, održavanja kola, a polovna vozila su poskupela za 40 odsto, nijedan taksista nema razloga za zadovoljstvo.
Bijelić je napravio paralelu sa gradskim prevozom, aludirajući na velika sredstva koja se izdvajaju.
- Ja vas pitam, mi imamo decu kod kuće, pa nisu majke te koje samo idu na bolovanje već i taksisti. Čak 70 odsto ljudi se švercuje u autobusima, a grad izdvaja 250 miliona evra. Ako nama budu davali ta sredstva, i s nama ćete se voziti džabe. Mi se samo finansiramo, to neko mora da plati. Ne može prevoz da bude jeftin, mora nama da mogući da moramo preživeti.
Prokomentarisao je i obavezu taksista da pređu na belu boju automobila.
- Više od 2.500 ljudi se upodobilo sa odlukom. Sad, to je trošak oko 700 evra po vozilu, onda će vam i to biti jedan od podataka zašto taksista mora da podigne cenu. Naša prosečna plata je 70.000 dinara - kaže Bijelić.
Kurir.rs