DOK TRAJE DISCIPLINSKI, PROFESOR JOVAN KNEŽEVIĆ NE MOŽE DA SE VRATI U UČIONICU: Ono što on izgovara nije primereno UČIONICI
Jovan Knežević, profesor matematike iz Šeste beogradske gimnazije, poznatiji kao Joca Ubica, koji je 9. decembra suspendovan zbog osnovane sumnje da je izvršio povredu zabrane nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja dece, treba da bude dalje od učionice i učenika sve dok traje disciplinski postupak koji je pokrenut protiv njega, kaže za Kurir Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola.
Antić je oštro osudio Kneževića zbog uvreda upućenih učenicima, a koje se čuju na audio-snimcima koje je objavio Kurir.Na tim zapisima se, podsetimo, čuje kako Knežević vređa, maltretira i preti učenicima na času braneći im čak i da jedu i glasno dišu. Autentičnost tih snimaka potvrdio je i sam Knežević, ali koji tvrdi da su njegove reči izvučene iz konteksta.
- To što se čuje na audio-snimku jeste katastrofa. Te reči nikako nisu primerene nastavniku, profesoru ili vaspitaču u bilo kojoj vaspitno-obrazovnoj ustanovi. Profesor treba da bude primer detetu kako u obrazovanju, tako i u vaspitanju.
Dakle, on je tu ne samo da obrazuje nego i da vaspitava đaka. Neki roditelji su mi pomenuli da je navodno nekom učeniku drugog razreda rekao: "Ajde, pomeri se, glavonja!" - ističe Antić i dodaje:
- U školi treba da postoji osnovni kodeks ponašanja i za đake i za nastavnike, koji mora da se poštuje, strogo kontroliše i sankcioniše za obe strane. Ovo je neprimereno ponašanje za bilo kog profesora. Mi uvek podržavamo zaštitu nastavnika, ali niko nema pravo ni da vređa učenike.
Što se tiče zahteva Foruma beogradskih gimnazija da se suspenzija profesora Kneževića prekine, Antić naglašava da to ni po zakonu nije moguće dok traje disciplinski postupak.
- Ne možete prekršiti zakon i vratiti profesora na posao dok se ispituju navodi i dokazi roditelja i učenika. Možete ga vratiti na posao tek nakon okončanja postupka, ali ne možete ga prekidati - poručio je Antić.
On smatra i da profesor treba kriterijume da prilagodi usmerenju đaka kojima predaje:
- Učenici društveno-jezičkog smera ne znaju savršeno prirodne nauke kao đaci prirodnih smerova, zato je za njih kriterijum drugačiji. Oni su zbog toga i upisali društvene smerove jer nisu stručnjaci za matematiku. Ne kažem da svi treba da imaju petice i četvorke, ali nije realno da više od 50 odsto njih ima jedinice. Zato nastavnik treba da promeni nešto u svom radu kako bi se rezultati poboljšali.
Kurir.rs